تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۴۰۷۲۵۵
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: باید مسئولان سطح زندگی‌شان متوسط باشد، در حد ضعفای جامعه باشد تا لمس کنند درد را و اگرنه تا سختی‌ها را لمس نکنند، انگیزه آنچنانی پیدا نمی‌شود که دنبال رفع مشکلات مردم بروند.
۰
plusresetminus
مسئولان تا به خود سختی ندهند مشکلات مردم را لمس نمی‌کنند/حل مشکلات مردم تلاش جهادی می‌خواهد
به گزارش بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در بازدید از غرفه بلاغ در نمایشگاه کتاب و مطبوعات مازندران در ساری در خصوص ضرورت وفاق و همدلی مردم و مسئولان در راستای توسعه استان، اظهار کرد: همدلی و وفاق یک ضرورت است برای پیشرفت هر جامعه‌ای و اختلاف موجب عقب افتادگی و عقب ماندگی است؛ ما تازگی‌ها هفته وحدت را هم پشت سر گذاشتیم، خداوند هم ما را دعوت به وحدت کرده است و از تفرقه، خوشش نمی‌آید.

وی بابیان اینکه تفرقه کار شیطانی است و وحدت و همدلی و انسجام و محبت خواسته خداوند است؛ افزود: در حوزه فرهنگ نیز ما باید ببینیم آنچه را که موجب رشد انسان و رسیدنش به هدف و غایت خلقتش  است ما باید در این حوزه، فعالیت فرهنگی روشنگری، دعوت، توصیه، تبیین، تحلیل و اطلاع رسانی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: فرهنگ نیز یک مسئله بسیار ضروری و لازم است و رسانه‌هایی که خبررسانی می‌کنند خدمت خوبی به فرهنگ، بصیرت مردم و رشد فکری مردم می‌کنند اگر در کار خود صادق باشند.



محمدی لائینی ادامه داد: بنابراین همه این مسائلی است که خوب است، مفید است، و اگر شرایط و ضوابطش را رعایت کنیم به‌خصوص آنچه قوانین و مقررات عالم رسانه است، قوانین و مقررات در فضای مجازی است، رعایت کنیم.

وی تصریح کرد: فضای مجازی هم به فرموده مقام معظم رهبری یک تهدید دارد و دو تا فرصت؛ تهدیدش،  تخریب‌های فرهنگی است که از سوی دشمن صورت می‌گیرد اما فرصت‌هایش یکی آن است که در این فضا می‌توانیم شبهات مخالفان پاسخگویی کنیم و مطالب را تبیین کنیم؛ و دیگر آنکه از این فضا استفاده کنیم برای تبیین اهداف دین‌مان، مسائل مملکت‌مان و این می‌طلبد که نظارت‌ها جدی باشد و در این فضا نیز سوءاستفاده‌های فراوانی صورت می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پاسخ به این سوال که توصیه شما به مسئولان برای حل مشکلات حال حاضر مردم چیست؛ اعلام کرد: یک مقداری باید مسئولان به خود سختی بدهند تا سختی‌های مردم را لمس کنند.

امام جمعه ساری متذکر شد: در اسلام باید مسئولان سطح زندگی‌شان متوسط باشد، در حد ضعفای جامعه باشد تا درد را لمس کنند واگرنه تا سختی‌ها را لمس نکنند، انگیزه آنچنانی پیدا نمی‌شود که دنبال رفع مشکلات مردم بروند.

محمدی لائینی بیان کرد: مسئولان باید واقعا انسان‌هایی متعهد و متعبد و  مردمی باشند، در میان مردم باشند و واقعیت‌های کف جامعه را با واسطه نشنوند، بروند در میان مردم باشند، خوشان از نزدیک ببینند؛ بالاخره خیلی جهاد و تلاش لازم است تا بدنبال حل مشکلات مردم باشند.



وی اضافه کرد: مردم ما مردم بسیار خوبی هستند، در عین اینکه مردم وفاداری هستند، خوب به خاطر این وفاداری‌شان، دشمن خیلی از مشکلات را تحمیل‌شان می‌کند؛ مشکلاتی که از جانب دشمن تحمیل می‌شود خیلی زیاد نیست و یک مقداری خودمان با دست خودمان در داخل به آن دامن می‌زنیم و مشکلاتی را ایجاد می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: بعضی از ناکارآمدی‌ها، بعضی از ضعف‌هایی که خودمان داریم، توصیه‌های مقام معظم رهبری را در زمینه اقتصاد مقاومتی و مسائل دیگر جدی نمی‌گیریم، و اگر جدی بگیریم بالاخره مملکت ما مملکتی غنی و ثروتمندی است.

امام جمعه ساری ابراز امیدواری کرد: ان شاءالله مسئولان هم همت کنند، مردم هم توجه داشته باشند، به ویژه در مسئله گرانی نرخ بنزین و از این دست موارد که خوب یک سری سختی‌ها و فشارهایی خود به خود به وجود می‌آید اما این مسئله‌ای است که بالاخره سران قوا نشستند و به فرموده رهبر انقلاب کارشناسی شده و تصمیم گرفته شده است.



محمدی لائینی مطرح کرد: لذا امید است که مردم توجه کنند و به چند تا آشوب طلب اجازه ندهند که بروند و تخریب کنند، و شاهد این حوادث باشیم؛ بالاخره بنزین یک مسئله حیاتی است برای همه ما، نفت مسئله حیاتی است؛ منبعی است که باید نسل‌های آینده نیز از آن استفاده کنند؛ و لذا اینگونه و روزی 100 لیتر در روز مصرف کردن، خوب اگر دریا هم باشد تمام خواهد شد و این نمی‌تواند روند درستی باشد.

وی یادآور شد: به نظر بنده باید از همان اول، رویکرد در صنعت حمل و نقل روی ریل بود، نه حمل و نقل هوایی که هم بسیار هزینه سنگینی دارد و در تحریم‌ها آسیب پذیر است و نه خودرو که هم جدا از مصرف بالا و حوادث و آلودگی هوا باید به سمت توسعه حمل و نقل ریلی حرکت کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴