تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۴۰۷۲۳۶
دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: 90 درصد کارخانجات استان با مشکل مواجه هستند؛ یعنی کارخانه‌ای نیست، بنگاهی نیست که با ظرفیت کامل تولید کند؛ همه‌شان مشکل دارند.
۰
plusresetminus
90 درصد کارخانجات با مشکل مواجه هستند/دولت و مجلس قانون همسان‌سازی را اجرا کنند
به گزارش بلاغ، نصرالله دریابیگی در بازدید از غرفه بلاغ در نمایشگاه مطبوعات مازندران در ساری، ضمن اشاره به مشکلات عدیده کارگران، اظهار کرد: اجرای بعضی از قوانین کشور همانند اصل 44 قانون اساسی که نظر حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بر تحقق عدالت اجتماعی و تقسیم عادلانه ثروت است، در مازندران متاسفانه، برعکس شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران خاطرنشان کرد: هر واحدی که واگذار شد، جز یاس و ناامیدی و تعطیلی و اخراج و تغییر کاربری زمین کارخانه، چیزی دیگری، حاصل نداشت.

این مسئول بیان کرد: با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها هم در دولت‌های گذشته، که تفکرشان خیرخواهانه بود و قرار بود با آزادسازی قیمت‌ها و واقعی کردن قیمت حامل‌های انرژی مثل بنزین، 30 درصد درآمد حاصله به تولید و اشتغال اختصاص یاید، متاسفانه نه تنها یک ریال هم تخصیص پیدا نکرد بلکه باعث مشکلاتی در بنگاه‌های اقتصادی نظیر تورم، رکود، بالارفتن قیمت انرژی شد و منجر به پایین آمدن نقدینگی کارخانجات شد که اولین قربانیان این ماجرا، بیکاری کارگران مازندران است.

دریابیگی تصریح کرد: 90 درصد کارخانجات استان با مشکل مواجه هستند؛ یعنی کارخانه‌ای نیست، بنگاهی نیست که با ظرفیت کامل تولید کند؛ همه‌شان مشکل دارند.

وی ادامه داد: یکی از علت‌ها، تحریم است؛ دوم عدم حمایت از کارخانجات و تولیدکنندگان است؛ امسال با نام رونق تولید نامگذاری شده است و باید فرمایشات رهبری دقیقا مورد اجرا و حمایت قرار بگیرد؛ اما می‌بینیم در فضایی که به وجود آمده، کارخانجات با مشکلات بسیاری روبرو هستند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران عنوان کرد: خیلی از کارخانجات، چندین ماه است که حقوقی پرداخت نکردند، بحران دارند، گرفتارند و امیدواریم صدای مظلومیت تولیدکنندگان، کارگران و بازنشستگان به گوش دولت و مجلسی‌ها برسد.

این مسئول یادآور شد: بی شک گرانی بنزین روی سفره کارگران تاثیر می‌گذارد و دولت و مجلسی‌ها باید قانون همسان سازی را اجرا کنند و قانون کارگران و بازنشستگان را بر اساس، قانون افزایش دهند.

دریابیگی اعلام کرد: پس از انقلاب، بر اساس قانون اجرا نشده است و عمل به قانون همسان سازی بازنشستگان، قانون کار و قوانینی از این دست باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
کاهش ۷۵ درصدی تصادفات فوتی در صحنه
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
آمادگی ۱۰۰ پایگاه کمیته امداد برای جذب حامی
پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
چاره‌ای جز مردمی‌کردن تولید و اقتصاد نداریم