تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۴۰۷۱۹۹
بار دیگر دولت نژادپرست کانادا با کمک بانیان اعمال تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران، پیش‌نویس قطعنامه‌ای تحت عنوان «وضعیت حقوق بشر در ایران» را به کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه کرده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازستاد حقوق بشر ایران در مورد اقدام اخیر دولت کانادا و دول غربی علیه کشورمان بیانه صادر کرد.
در این بیانیه آمده است: «این اقدام کانادا که همزمان با موفقیت هفته گذشته جمهوری اسلامی ایران در دفاع از گزارش ملی حقوق بشری خود نزد شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد صورت می گیرد، نماد عمق خباثت و دشمنی نهادینه شده در دنیای غرب با ملت آزاده ایران است.
جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری متعامل با سازوکارهای بین المللی، همواره حمایت و ارتقا حقوق بشر را در دستور کار خود داشته است. در این میان همکاری مستمر با شخص و دفتر کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، طیف گسترده ای از کشورها و سازمانهای مردم نهاد داخلی و خارجی، گزارشگران ویژه موضوعی و دعوت آنها به کشور، اجرای تعهدات بین المللی گواه روشنی بر این مدعاست.
علیرغم تداوم تحریم های گسترده وحشیانه علیه ملت ایران، جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته ذیل دور سوم سازوکار بررسی دوره ای جهانی حقوق بشری خود ( موسوم به یو پی آر) از دستاوردهای حقوق بشری کشور دفاع نمود. اقدامی که به اذعان خبرگزاریهای متعدد بین المللی غربی از سوی 85 درصد کشورهای صاحب نظر در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، مورد تمجید قرار گرفت.
ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ضمن یادآوری پرونده سیاه دولت کانادا بعنوان یکی از مدافعین دروغین حقوق بشر در دنیای غرب در نقض سیستماتیک حقوق بشر منجمله :
- پذیرش و اعطای بی کیفری به تروریست ها
- همسویی با سیاستهای یکجانبه گرایی آمریکا و اسلام ستیزی رژیم صهیونیستی ذیل فروش جنگ افزارهای نظامی، دخالت در شکل گیری و تشدید آشوبهای منطقه ای خصوصاً در منطقه خاورمیانه
- آموزش، تشویق و حمایت از مرتکبین نسل کشی، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت ( یمن، سوریه، عراق...)
- آموزش، هدایت، پناهندگی دادن و نهایتاً شهروند نمونه اعلام کردن غارتگران حقوق ملت ایران و چپاول اموال 85 میلیون ایرانی به نام خود
- محروم کردن سیستماتیک صدها هزار ایرانی مقیم این کشور از دریافت ابتدایی ترین حقوق و خدمات کنسولی خود
- قطعیت وقوع نسل کشی سیستماتیک در این کشور خصوصاً علیه بومیان کانادایی ، به اذعان گزارشگران سازمان ملل متحد و حتی برخی از محققین کانادایی و موارد متعدد دیگر
به دولت کانادا و بانیان غربی پیش نویس قطعنامه یادآوری می نماید که یکی از برجسته ترین شاخص های استقلال سیاسی هر کشوری احترام به حاکمیت قانون و نه تبعیت از سردمداران اندیشه یکجانبه گرایی است.
ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، ضمن محکوم نمودن اقدام شرم آور دولت کانادا در ارائه پیش نویس قطعنامه ای مملو از افترا و اطلاعات نادرست و یادآوری مسئولیت بین المللی این کشور و بانیان قطعنامه ، اقدام فوق را نماد بارز تنفر پراکنی و سو استفاده ابزاری از سازوکارهای جامعه بین الملل در حوزه حقوق بشر دانسته و در شدیدترین ادبیات ممکن آنرا محکوم می نماید.
در پایان ستاد حقوق بشر ضمن ابراز مراتب سپاس خود از کلیه کشورهایی که علیرغم فشار، تهدید بی امان و حتی روبرو شدن با خطر تحریم از سوی آمریکا، کانادا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و چند کشور مشخص، حقیقت مداری و احترام به حقوق ملت ایران را مبنای تصمیم سازی خود قرار داده و نهایتاً از قطعنامه سیاسی فوق حمایت نمی نمایند، بار دیگر مراتب آمادگی خود برای همکاری گسترده با کشورها، سازمانهای مردم نهاد و سازوکارهای بین المللی در کلیه زمینه های منتج به ارتقا حقوق و کرامت بشری را اعلام می نماید.»





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲