کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کرج میزبان نمایشگاه دستاوردهای هسته‌‌‌‌‌‌ای می‌‌‌شود

27 آبان 1398 ساعت 14:10

پنجاهمین نمایشگاه دستاوردهای هسته‌‌‌‌‌ای از 16 تا 19 آبان، همزمان با پنجمین جشنواره پژوهش و فناوری استان البرز همزمان با هفته پژوهش برگزار می‌شود.


به گزارش بلاغ حامد ثابت معاون آموزشی پژوهشی دانشگاه آزاد واحد کرج در گفت‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار  از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هسته‌‌‌ای در این واحد دانشگاهی خبر داد و افزود: پنجاهمین نمایشگاه دستاوردهای هسته‌‌‌‌‌ای از 16 تا 19 آبان، همزمان با پنجمین جشنواره پژوهش و فناوری استان البرز همزمان با هفته پژوهش برگزار می‌شود.
ثابت تشریح کرد: این نمایشگاه، هر سال توسط سازمان انرژی اتمی در سطح کشوری و در یک مرکز دانشگاهی برگزار می‌‌شود و بر همین اساس، طی بازدید مسؤولان سازمان انرژی هسته ای از فضای واحد کرج این مرکز انتخاب شد و تمهیدات لازم برای برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هسته‌‌‌ای انجام شده است.
معاون آموزشی پژوهشی دانشگاه آزاد کرج تصریح کرد: در نمایشگاه دستاورد‌های هسته‌‌ای محصولاتی از قبیل کیک زرد، انواع سانتریفیوژ و فناوری‌‌‌‌‌های نوین هسته‌‌‌ای است که محصول بومی سازمان انرژی اتمی ایران است ارائه خواهد شد.
ثابت همچنین درباره برگزاری جشنواره پژوهش و فناوری استان البرز اظهار داشت:  180 غرفه در این جشنواره برپا خواهد شد که 90 غرفه در اختیار نهادهای دولتی چون دانشگاه پیام نور، خوارزمی و دیگر دانشگاه‌‌‌ها و مراکز تحقیقاتی بوده و 90 غرفه هم در اختیار شرکت‌‌‌‌‌های فناور و دانش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بنیان قرار می‌‌‌‌‌‌‌‌گیرد و محصولات دانش بنیانی در این نمایشگاه عرضه می‌شود که در سال های قبل ارائه نشده و جدید هستند.
وی ادامه داد: هدف این نمایشگاه، ایجاد شرایطی برای انعقاد قرارداد میان سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاران و صاحبان صنایع است و بسترسازی‌های لازم در این رابطه صورت گرفته است.
معاون آموزشی پژوهشی دانشگاه آزاد کرج گفت: در پایان این جشنواره، 10 نفر به عنوان پژوهشگر برتر استان در کارگروه‌‌‌های مهندسی و علوم پایه انتخاب می‌‌‌شوند؛ همچنین 5 نفر معلم پژوهشگر برتر و 6 دانش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آموز پژوهشگر برتر مورد تجلیل قرار می‌گیرند.
وی افزود: 2 غرفه پژوهشی برتر و یک ایده برتر و دو نفر فناور برتر هم در این جشنواره انتخاب و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 407195

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/407195/کرج-میزبان-نمایشگاه-دستاوردهای-هسته-ای-می-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com