تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۴۰۷۱۸۷
خبرگزاری رسمی ژاپن از سفر معاون وزیر امور خارجه کره شمالی به مسکو خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ «کیودو» خبرگزاری رسمی ژاپن اعلام کرد، «چو سون هوئی» معاون وزیر خارجه کره شمالی روز دوشنبه (امروز) به مسکو سفر کرد و احتمالا در خصوص مذاکرات کره شمالی و آمریکا بحث و گفت‌وگو می‌کند.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، چو در صدر مذاکراتی قرار دارد که آمریکا امیدوار است در آن، برنامه‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی را در ازای رفع تحریم‌ها از بین ببرد.
این در حالی است که رسانه‌های دولتی کره شمالی در مورد سفر چو به روسیه هیچ اشاره‌ای نکرده‌اند.
روز گذشته کره شمالی اعلام کرد، هنگامی که مذاکره با آمریکا از سرگرفته شود، مسائل هسته‌ای مورد بحث قرار نخواهد گرفت مگر اینکه آمریکا از «سیاست خصمانه» خود عقب‌نشینی کند.
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در سال 2018 و در کشور سنگاپور مذاکراتی را برگزار کردند که نتیجه‌ای نداشت.
پس از آن دور دوم مذاکرات رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی در «هانوی» پایتخت ویتنام برگزار شد که آن نیز به شکست ختم شد و واشنگتن در پی هر دو نشست، به هیچ عنوان حاضر به لغو تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ نشد.
بار سوم، ترامپ و کیم در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره دیدار کردند و از  آن پس به بعد به دلیل عدم پایبندی واشنگتن به تعهداتش در مقابل کره شمالی، هیچ‌گونه پیشرفتی در روابط دو کشور حاصل نشده و به دلیل بی‌اعتنایی واشنگتن و سئول به هشدارهای کره شمالی در خصوص برگزاری رزمایش، پیونگ‌یانگ نیز چندین بار آزمایش موشکی انجام داد. 





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲