تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۴۰۷۱۷۰
نماینده اتاق اصناف ایران در مازندران با بیان اینکه کمبود کالایی در بازار وجود ندارد، گفت: طی این روزها، بحث تنظیم بازار هر روز در حال انجام است و بازرسان اصناف به صورت مستمر در بازار حضور دارند و وظایفی که در دستور کار نظارتی قرار دارد در حال انجام است.
۰
plusresetminus
کمبود کالا در بازار وجود ندارد/حضور مستمر بازرسان اصناف در بازار/مردم نگران گرانی نباشند
عباس رمدانی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص وضعیت حال حاضر اصناف و بازار پس از گذشت 3 روز از آغاز طرح افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: اصناف همواره در حوادث و مشکلات اقتصادی که در کشور پیش می‌آید، پای کار هستند و نقش بسزایی در تعدیل اوضاع دارند.

وی افزود: پس از آغاز طرح، نمایندگان اصناف در جلسات متعددی که در قالب ستاد تنظیم بازار انجام شد، حضور پیدا کردند و مشکلات اتحادیه‌های گوناگون صنفی را در جلسات مطرح کردند.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف مرکز مازندران خاطرنشان کرد: البته از سویی دیگر جلسات توجیهی با اصناف و اتحادیه‌های گوناگون مرتبط برگزار شد و تذکرات لازم در خصوص عدم افزایش قیمت در بازار داده شد.

این نماینده اتاق اصناف مازندران در ایران ادامه داد: اصناف با توجه به سیاست‌های اتخاذ شده از سوی دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت، به وظیفه خود عمل می‌کند تا نگرانی‌های عمومی را به حداقل برسانند.

رمدانی تصریح کرد: نه اینکه مخالف باشیم اما ضمن اعتراض به مصوبه دولت در خصوص افزایش قیمت بنزین، نیاز بود که همان طور که مقام معظم رهبری مطرح کردند، کارشناسی بیشتر و جامع‌تری صورت بگیرد، اینکه با عجله انجام شد، زیاد برای کشور مناسب نبود.

وی متذکر شد: طی این روزها، بحث تنظیم بازار هر روز در حال انجام است و بازرسان اصناف به صورت مستمر در بازار حضور دارند و وظایفی که در دستور کار نظارتی قرار دارد در حال انجام است.


نماینده اتاق اصناف ایران در مازندران با بیان اینکه خوشبختانه کمبود کالایی در بازار وجود ندارد، عنوان کرد: البته طی روز گذشته قیمت برخی میوه‌ها نظیر گوجه دستخوش افزایش قیمت شد که متاثر از شرایط جوی بوده است و بنزین چندان اثری در شرایط بازار نداشته است.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف مرکز مازندران بار دیگر با تاکید بر این مسئله که مردم نگرانی بابت کمبود کالا در بازار یا افزایش قیمت‌ها نداشته باشند؛ یادآور شد: بازرسی از بازار توسط تیم‌های مشترکی از تعزیرات حکومتی، سازمان صمت و اتاق اصناف در شهرهای گوناگون استان در حال انجام است و به پرونده‌های تخلف به صورت ویژه و آنی رسیدگی خواهد شد.

رمدانی با بیان اینکه نزدیک به 155 هزار واحد صنفی در استان مازندران مشغول فعالیت هستند؛ گفت: تعداد 30 هزار واحد کسبی نیز در مرکز استان مشغول فعالیت هستند.

وی در خصوص کم و کیف بازرسی‌ها و اینکه سابقه بیانگر عدم اثر مطلق این بازرسی‌ها در تنش قیمتی بوده است؛ پاسخ داد: خوب البته یک سری بازرس‌ها تحت سازمان صمت و یک سری نیز تحت اتاق‌های اصناف و تعزیرات استان مشغول به فعالیت هستند که معتقدیم اگر اساسا تصدی‌گری بحث بازرسی از بازار را به اتاق‌های اصناف واگذار کنند، نتایج موثر و بهتری حاصل می‌شود.

نماینده اتاق اصناف ایران در مازندران اضافه کرد: این بحث در قانون دیده شده اما متاسفانه اجرا نمی‌شود و از سوی دیگر در گذشته بودجه برای این بخش در نظر گرفته می‌شد و اکنون در بحث بودجه برای این بخش مشکل داریم و معتقدیم باید به کمیت نیروهای بازرسی نیز افزوده شود و در جذب هم با مشکلاتی مواجه هستیم.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲