تجربه عدم افزایش نرخ کرایه با تاکسی‌های دوگانه‌سوز در نکا؛

حال تاکسی‌های نکا خوب است؛ چه با سهمیه چه بدون سهمیه

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲
کد مطلب : ۴۰۷۱۰۹
بهره‌مندی حداکثری خوروهای حمل و نقل عمومی درون‌شهری نکا از سوخت گاز در کنار بنزین سبب شد تا کمترین فشار با سهمیه‌بندی بنزین را متحمل شوند درحالی که سرویس مدارس تک‌سوز بیشترین مشکل را در این زمینه دارند.
۲
plusresetminus
حال تاکسی‌های نکا خوب است؛ چه با سهمیه چه بدون سهمیه
مهدی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به سهمیه‌های در نظر گرفته شده برای سوخت تاکسی‌ها و سرویس‌های مدارس، اظهار کرد: با سهمیه‌بندی بنزین، تاکسی‌های درون شهری چندان متحمل فشار و آسیب نمی‌شوند.

وی افزود: تقریباً تمامی تاکسی‌های درون شهری و حمل و نقل عمومی شهر نکا دوگانه سوز هستند و بنزین را بیشتر به عنوان استارت اول روشن کردن خودرو استفاده می‌کنند بنابراین باتوجه به سهمیه 200 لیتری که در ماه برای این خودروها در نظر گرفته شده به نظر هیچ مشکلی برای این گروه به وجود نخواهد آمد.

رئیس سازمان حمل و نقل عمومی شهرستان نکا مشکل اصلی را مربوط به سرویس مدارس دانش‌آموزی دانست و خاطرنشان کرد: این خودروها غالبا تک‌سوز هستند که با قیمت‌های جدید و به خصوص نرخ آزاد یک راننده حداقل روزی 30 هزار تومان باید هزینه بنزین بدهد که شرایط را سخت می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: مسئولان استان در این زمینه قول‌هایی داده‌اند تا اتفاق خوبی برای این گروه از خودروهای حمل و نقل عمومی بیفتد تا براساس سامانه‌ای که برای ثبت نام این خودروها در نظر گرفته شده بتوان سهمیه سوخت برای آن‌ها در گرفت.

وی گفت: البته باتوجه به اینکه این سهمیه برای خودروهای ثبت نام شده تعلق می‌گیرد بنابراین آن دسته از خودروهایی که در سامانه ثبت نام نکرده‌اند حداقل برای بهره‌مندی از سهمیه لازم باید هرچه سریعتر در آن ثبت نام کنند که این امر به ساماندهی هرچه بهتر سرویس مدارس نیز کمک شایانی خواهد کرد.

محمدی با اشاره به تعلق گرفتن سهمیه سوخت به تاکسی‌های اینترنتی، تصریح کرد: تاکسی‌های اینترنتی باید زیرمجموعه وزارت کشور قرار بگیرند و اقدامات ابتدایی آن نیز آغاز شده بر همین اساس خودروهایی که ثبت نام شده باشند شامل بهره‌مندی از سهمیه بنزین می‌شوند و در این شرایط چاره‌ای جز مراجعه، ثبت نام و سازماندهی در سازمان‌های حمل و نقل ندارند.

وی افزود: شرایط پیش آمده سبب رونق استفاده بیشتر مردم از تاکسی‌های حمل و نقل عمومی خواهد شد و به نظر می‌رسد علاوه بر بازگرداندن منافع این طرح به خود مردم اگر به نوسازی خودروهای فرسوده و رشد حمل و نقل عمومی نیز توجه شود اثرات بسیار بیشتری را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴