تاریخ انتشارشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۴۰۷۰۷۹
برای کنترل سطح اکسیژن خون نوزاد و بررسی وضعیت سلامت آن معمولا باید از حسگرهای خاصی استفاده شود که باعث آزار اطفال می شود، ولی یک اختراع جدید این مشکل را برطرف می کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازنیواطلس، محققان از تولید یک حسگر بی سیم نوری خبر داده اند که بدون نیاز به اتصال به تخت یا بدن کودکان می تواند به راحتی سطح اکسیژن را در خون اطفال کنترل و از وقوع هرگونه مشکل برای آنها جلوگیری کند.

 
حسگر یادشده که توسط محققان آمریکایی ابداع شده ابعادی به اندازه یک مچ بند دارد و با استفاده از آن می توان فشار نسبی اکسیژن را هم اندازه گرفت. منظور از فشار نسبی اکسیژن یا پی او 2 مقدار اکسیژنی است که در خون حل شده است که ابزاری دقیق تر برای پی بردن به سلامت کودکان و اطفال محسوب می شود.
حسگر یادشده در قالب یک مچ بند به دور دست اطفال بسته می شود و دارای یک لایه نازک و یک چراغ قرمز رنگ است که در صورت حاد بدون شرایط روشن می شود.
این فناوری را می توان برای بررسی شرایط بزرگسالانی که به آسم شدید مبتلا هستند یا از بیماری انسداد مزمن ریه رنج می برند، هم مورد استفاده قرار داد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴