تاریخ انتشارشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۴۰۷۰۷۵
چهارمین حراج هنرهای ایرانی اسلامی موسوم به حراج باران، در حالی برگزار شد که با وجود فروش نرفتن ۲۵ اثر، مابقی آثار در مجموع ۲۶ میلیارد و ۲۶ میلیون تومان چکش خورد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ چهارمین حراج هنرهای ایرانی اسلامی «باران»، عصر روز گذشته (جمعه ۲۴ آبان) با اجرای شهرام شکیبا در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن برگزار شد. در این حراج، ۵ برگ شاهنامه دوره تیموری به قیمت ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان فروخته شد تا رکورد گران‌ترین اثر هنری ایران را به نام خود ثبت کند. این در حالی است که اوراق مذکور، بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود!
در رتبه بعدی نقاشی مینیاتور و خط، چهره نواب اکبری بیگم، زوجه پادشاه هندوستان اثر هنرمند هندی مربوط به دوره زندیه قرار گرفت که ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان چکش خورد. تابلوی ترجمه متن منشور حقوق بشر کوروش، خوشنویسی و فیروزه‌کوبی روی عقیق اثر حسین نیک‌طلب که ۲ تا ۲ و نیم میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده بود، ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان چکش خورد.
چهارمین اثر گران‌قیمت این حراج انگشتر آیةالکرسی اثر حسین یساول با قلم‌زنی خط محمدجواد رضوی بود که ۹۰۰ میلیون تومان فروخته شد. خط‌نقاشی گلزار اثر حسن زرین‌قلم که در ۱۳۲۱ هجری قمری خلق شده است، ۶۰۰ میلیون تومان فروخته شد.
نقاشی‌خط اثر فرامرز پیلارام مربوط به سال ۱۳۵۱ به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان فروخته شد.
شمایل حضرت علی و حسنین(ع) اثر علی‌بن ابراهیم مربوط به دوره قاجار که ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود، ۳۸۰ میلیون تومان چکش خورد.
تندیس فولادی از علیرضا آستانه که ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود با رشد قیمت سریع به مبلغ ۳۸۰ میلیون تومان فروخته شد.
خط‌نقاشی اثر رضا مافی متعلق به سال ۱۳۵۴ شمسی به مبلغ ۳۷۰ میلیون تومان چکش خورد.
مرغ بسم‌الله اثر عبدالحسین قزوینی به تاریخ ۱۳۰۷ هجری قمری که ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود، با افزایش قیمت بیش از دو برابر، به مبلغ ۳۲۰ میلیون تومان فروخته شد.
قرآن کریم به خط نسخ وقار شیرازی فرزند وصال شیرازی، مربوط به سال ۱۲۸۰ هجری قمری ۳۱۰ میلیون تومان هدیه شد.
برگی دو رویه از قرآن کریم بر روی پوست آهو به خط کوفی متعلق به سده دوم و سوم هجری قمری ۳۰۰ میلیون تومان چکش خورد.
نقاشی و خط اثر ناصر اویسی به مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان فروخته شد.
 

 
خط نقاشی تصویر امین الملک به خط حسن زرین قلم به تاریخ ۱۲۸۱ هجری قمری ۱۸۰ میلیون تومان فروخته شد.
قطعه خط سیاه‌مشق اثر میرزا غلامرضا اصفهانی به تاریخ ۱۲۹۸ هجری قمری ۱۷۰ میلیون تومان فروخته شد.
قرآن نفیس غبار نویسی همراه با بازوبند نقره منسوب به مسیح طالقانی متعلق به دوره قاجار ۱۶۰ میلیون تومان هدیه شد.
غبار نویسی آیات قرآن اثر محمدجعفر تبریزی، به تاریخ ۱۱۰۳ هجری قمری ۱۵۰ میلیون تومان فروخته شد.
غبارنویسی تصویر معراج حضرت رسول (ص) اثر محمدابراهیم زرین قلم مربوط به سده ۱۳ هجری قمری به مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان فروخته شد.
مثنوی شیرین و فرهاد به خط محمدرضا ابن ضیاءالدین مربوط به سال ۱۲۲۷ هجری قمری که ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود ۱۰۰ میلیون تومان چکش خورد.
در این حراج، ۵۰ اثر هم با قیمتی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان فروش رفتند.
 

 
چهارمین حراج باران که توسط محبوبه کاظمی دولابی تأسیس شده است، در چهارمین دوره خود ۹۴ اثر را به خریداران و مجموعه‌داران هنری پیشنهاد داد که در انتها با فروش ۶۹ اثر به مبلغ ۲۶ میلیارد و ۲۶ میلیون تومان به کار خود پایان داد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما