کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ائتلاف سعودی اجازه سرکشی صلیب سرخ از زندان‌هایشان را نمی‌دهد

25 آبان 1398 ساعت 14:10

دولت صنعا از سکوت سازمان ملل در قبال ادامه بمباران مناطق مسکونی یمن در حملات ائتلاف سعودی و مزدورانش و همچنین مخالفت آنها با سرکشی صلیب سرخ از زندان‌هایشان انتقاد کرد.


به گزارش بلاغ «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته امور اسرا روز جمعه اعلام کرد هنوز دولت مستعفی یمن و ائتلاف سعودی به صلیب سرخ اجازه سرکشی از زندان‌هایش را ندادند بر خلاف اینکه در آخرین دور مذاکرات در عمان بر سر این قضیه توافق شده بود.
به گزارش وبگاه خبری المسیره، المرتضی در توئیتی گفت: ما به توافق اخیر پایبندیم و اجازه دادیم صلیب سرخ از زندان‌هایمان بازدید کند اما طرف دیگر همچنان لجاجت می کند در حالی که سازمان ملل هم سکوت اختیار کرده است.
سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم از ادامه تجاوز کشورهای ائتلاف سعودی به مرزها و مناطق مختلف یمن از طریق تلاش مزدورانش برای پیشروی در این مناطق خبر داد
این مقام نظامی یمن گفت: نیروهای متجاوز به رغم برخورداری از پشتیبانی هوایی ائتلاف که در دوازده نوبت مناطق مرزی یمن را بمباران کرد موفق به پیشروی قابل ذکری نشدند و سیلی محکمی خوردند.
به گفته سریع جنگنده های سعودی منطقه اللحیه در استان الحدیده را هم در اقدامی که نقض صریح آتش بس و توافق سوئد بود بمباران کردند.
به گفته سریع جنگنده های ائتلاف سعودی خانه و املاک شهروندان را هدف بمباران قرار می دهند
منطقه الجاح در شهر بیست الفقیه استان الحدیده هم امروز هدف ده گلوله توپخانه ائتلاف سعودی قرار گرفت.
خانه های شهروندان در روستای القلمه در شهر حیس الحدیده هم امروز بمباران شد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 407070

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/407070/ائتلاف-سعودی-اجازه-سرکشی-صلیب-سرخ-زندان-هایشان-نمی-دهد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com