تاریخ انتشارشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۴۰۷۰۶۱
سخنگوی سازمان ملل روز سه شنبه با استناد به گزارش مشترک آژانس سازمان ملل متحد گفت: تعداد بزرگسالان چاق در آمریکای لاتین و کارائیب افزایش چشمگیری یافته است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازشینهوا، سخنگوی سازمان ملل با استناد به گزارش مشترک آژانس سازمان ملل متحد گفت: تعداد بزرگسالان چاق در آمریکای لاتین و کارائیب افزایش چشمگیری یافته است و 24 درصد از مردم منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
فرهان حق، معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: این گزارش که توسط سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل، سازمان بهداشت پان آمریکا / سازمان جهانی بهداشت، صندوق کودکان سازمان ملل و برنامه جهانی غذا منتشر شده نسبت به میزان سوء تغذیه نیز روند را صعودی دریافته است.
حق گفت: براساس این گزارش، بیشترین افزایش چاقی بزرگسالان در منطقه در کارائیب مشاهده شده است که چهار برابر شده، از ۶ درصد در سال ۱۹۷۵ به ۲۵ درصد یا از ۷۶۰ هزار نفر به ۶.۶ میلیون نفر افزایش یافته است.
معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد افزود: در همین زمان، هر ساله ۶۰۰ هزار نفر در آمریکای لاتین و کارائیب به علت بیماری‌های مرتبط با رژیم‌های غذایی ضعیف مانند دیابت، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی عروقی می‌میرند.
گزارش «پانوراما غذا و امنیت تغذیه ای ۲۰۱۹» به کشورهای منطقه توصیه می‌کند تا اقدامات فوری را برای رفع سوء تغذیه و همچنین بهبود شرایط از طریق مالیات و مشوق‌هایی که به نفع مواد غذایی سالم، سیستم‌های حمایت اجتماعی، برنامه‌های تغذیه در مدارس هستند، انجام دهند.
این آژانس ها همچنین خواستار سیستم‌های هشدار دهنده تغذیه‌ای، اطمینان از ایمنی و کیفیت مواد غذایی فروخته شده در خیابان و ترمیم ترکیب برخی محصولات هستند.






بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰