بارندگی‌های ادامه‌دار و سنگین بلای جان جاده‌های روستایی

رانش 4 نقطه از مسیرهای کوهستانی هزارجریب نکا/ اولین برف سنگین پاییزی بر بام هزارجریب

تاریخ انتشارجمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶
کد مطلب : ۴۰۷۰۵۲
ادامه بارندگی‌ها به خصوص بارش اولین برف سنگین پاییزی در بخش کوهستانی هزارجریب نکا علاوه بر سفیدپوش کردن این منطقه سبب بروز رانش‌هایی در منطقه شد که طبق اعلام مسئولان امکان ادامه رانش‌ها نیز وجود دارد.
۰
plusresetminus
رانش 4 نقطه از مسیرهای کوهستانی هزارجریب نکا/ اولین برف سنگین پاییزی بر بام هزارجریب
حسین حمزه‌ای بریجانی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به ادامه بارندگی‌ها در منطقه هزارجریب شهرستان نکا، اظهار کرد: باتوجه به برودت بیشتر هوا در مناطق بالادست، بارندگی در این منطقه به صورت برف بوده است.

وی افزود: مناطق کوهستانی در عبورهای مختلف از روستای زنگت و سه راهی امام‌زاده ابراهیم به بالا بارش برف موجب سفیدپوش شدن کامل جنگل و محیط شده و اولین برف نسبتاً سنگین فصل پاییز در این منطقه رقم خورده است.

بخشدار هزارجریب نکا با بیان وقوع چندین مورد رانش در بخش‌های مختلف هزارجریب این شهرستان، خاطرنشان کرد: در چهارنقطه از مسیرهای ارتباطی مناطق بالادست باتوجه به ادامه بارش‌ها به خصوص تبدیل به برف ناچار به رانش‌برداری بوده‌ایم که دو مورد آن سنگین و بزرگ و دو مورد دیگر با حجم کمتر بوده است.

این مسئول با تأکید بر ادامه حضور نیروهای راهداری که از روز گذشته در منطقه حاضر هستند، اضافه کرد: البته حجم بیشتر رانش‌ها مربوط به زمان نشست بارش برف و باران بر زمین است که بر اثر سنگین شدن خاک در پی آن رانش‌ها افزایش پیدا می‌کند.

وی با اعلام آمادگی کامل و استقرار نیروهای مربوطه در منطقه، گفت: پیش‌بینی‌های ما بر این است که رانش‌ها از صبح فردا(شنبه) آغاز شود که بیشترین احتمالات باتوجه به سابقه موجود مربوط به مسیر روستای پجت در مسیر روستاهای استخرپشت تا سوچلما است کما اینکه سه مورد از رانش‌برداری‌های امروز نیز مربوط به همین مسیر بوده است.

حمزه‌ای سه‌راهی امام‌زاده ابراهیم و عبور روستای پجت در مسیر استخرپشت به سوچلما در کنار مسیر روستای سفل‌میان و عبور روستای زروم را چهارنقطه مستعد رانش‌ها در منطقه خواند و تصریح کرد: دومینن رانش‌برداری بزرگ منطقه نیز مربوط به مسیر روستای سفل‌میان بوده که دقایقی ساعتی قبل به پایان رسیده و باتوجه به امکان ادامه رانش‌ها نیروهای امدادی در منطقه به صورت آماده باش حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴