تاریخ انتشارشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰
کد مطلب : ۴۰۷۰۲۳
«جبران باسیل» وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان گفت که «محمد الصفدی» وزیر سابق دارایی این کشور با پذیرش پست نخست‌وزیری موافقت کرده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ «جبران باسیل» وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان با بیان اینکه رایزنی‌ها برای انتخاب نخست‌وزیر میان جریان‌های سیاسی کماکان ادامه دارد، گفت که «محمد الصفدی» با پذیرش این پست موافقت کرده است.
او به وبگاه شبکه MTV لبنان گفت که رایزنی‌ها برای انتخاب نخست‌وزیر روز دوشنبه نیز ادامه خواهد یافت و پیش‌بینی کرد که انتخاب نخست‌وزیر مدت زمانی طولانی زمان نبرد چرا که جریان‌های سیاسی به این فهم رسیده‌اند که هر چه سریعتر باید تشکیل دولت داد.
به گفته جبران باسیل، بحث انتخاب «محمد الصفدی» از مدت‌ها پیش مطرح بوده و او هم سابقه وزارت دارد و هم شبهه فسادی علیه او مطرح نیست.
شب گذشته نیز رسانه‌های لبنان مدعی شدند احزاب «المستقبل»، «التیار الوطنی الحر»، «امل» و «حزب‌الله» با معرفی «محمد الصفدی» به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور موافقت کرده‌اند. (جزئیات بیشتر)
پس از انتشار این خبر بسیاری از معترضان لبنانی شب گذشته در شهر طرابلس در شمال این کشور در مقابل خانه «الصفدی» تجمع کرده و علیه او شعار دادند.
شبکه تلویزیونی MTV همچنین گزارش داده است که ساختار پیشنهاد شده برای کابینه تشکیل دولت تکنوسیاسی است.
شهرهای لبنان از ۲۴ مهر در اعتراض به اوضاع معیشتی و اقتصادی و اعمال مالیات بر برخی از خدمات دولتی، به عرصه برگزاری تظاهرات مردمی تبدیل شده است. معترضان خواهان اصلاحات جدی و برکناری مسئولان فاسد و فاقد صلاحیت هستند.
در پی این اعتراضات «سعد الحریری» نیز در تاریخ هفتم آبان استعفای خود را تقدیم رئیس‌جمهور لبنان کرد و تا زمان انتخاب نخست‌وزیر جدید، دولت پیشبرد امور را به خواسته رئیس جمهور تشکیل داد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷