تاریخ انتشارجمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۴۰۷۰۱۱
خطیب جمعه نکا گفت: پیامبر اسلام منادی وحدت و از تفرقه میان امت متنفر بود چراکه دشمنان اسلام میان امتی که یکپارچه هستند با ایجاد حزب، گروه و دسته‌بندی‌ها جدایی ایجاد کرده، ملت را آشفته ساخته اختلاف ایجاد و بر آنان حکومت می‌کنند.
۰
plusresetminus
پیامبر اسلام منادی وحدت و متنفر از تفرقه بود/ وحدت؛ عامل برتری ملل ضعیف بر دشمنان قوی

به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهرستان نکا با برشمردن عوامل موفقیت پیامبر در هدایت انسان‌های یاغی، سرسخت و دزد زمان خود، اظهار کرد: یکی از عوامل موفقیت پیامبر اکرم آسیب‌شناسی دقیق و دانستن درد جامعه بوده است.

وی با تأکید بر اینکه پیامبر اکرم مشکل را می‌دانست و بیماران روحی را می‌شناخت، افزود: کسی که می‌خوهد درد مردم را بشناسد باید در کنار مردم باشد نه اینکه از مردم کناره بگیرد و هرکسی که به دنبال درد بگردد بالاخره آن را پیدا می‌کند.

امام جمعه موقت نکا نا آشنایی با دردها را مشکل بزرگ درمان آن برشمرد و خاطرنشان کرد: باید با درد مردم آشنا بود چراکه اگر کسی واقعاً دردشناس باشد و دلش برای مردم بسوزد می‌تواند دردها را برطرف کند وگرنه نه تناه درد را درمان نکرده بلکه بر درد اضافه نیز می‌کند.

این مسئول مخاطب‌شناسی را رمز موفقیت دوم پیامبر گرامی اسلامی خواند و اضافه کرد: رسول اکرم ظرفیت‌های مردم را می‌دانست و می‌شناخت چراکه با بعضی از مردم باید به صورت علمی و سطح بالا صحبت و با برخی دیگر نیز باید عوامانه و ساده صحبت کرد.

 

* دشمن‌شناسی؛ هنر پیامبر و ضروری برای امت

وی گفت: دشمن‌شناسی نیز سومین رمز موفقیت رسول اکرم در هدایت و مدیریت جامعه خود بوده که امر بسیار مهمی است چراکه انسان علاوه بر داشتن دوست، دشمن نیز دارد تاجایی که حتی ممکن است دشمنان انسان از دوستانش نیز بیشتر باشند.

محمدی لائینی دشمن شناسی را هنر پیغمبر ایران دانست و تصریح کرد: ما هم باید دشمن را بشناسیم که شیطان، وسواس، منافق و دشمن کیست و تفکرات شیطانی را بشناسیم که این جزو دین ما است.

وی پیغمبر اسلام را منادی وحدت و متنفر از تفرقه توصیف کرد و افزود: دشمنان اسلام میان امتی که یکپارچه هستند با ایجاد حزب، گروه و دسته‌بندی‌ها جدایی ایجاد کرده، ملت را آشفته ساخته اختلاف ایجاد و بر آنان حکومت می‌کنند.

خطیب جمعه نکا وحدت را عامل برتری ملت‌های ضعیف بر دشمنان قدرتمند برشمرد و اذعان کرد: هر ملتی اگرچه ضعیف اما اگر متحد باشند و در مقابل دشمن هرچند که قوی باشد، این ملت ضعیف متحد می‌توانند بر دشمن قوی نیز پیروز و غالب شوند.

 

* غلبه بر مرگ خاموش با خودمراقبتی

در ادامه این مسئول با تأکید بر لزوم اهمیت به بیماری دیابت در سطح جامعه، اضافه کرد: این بیماری مسئله مهم و خطری جدی است که به مرگ خاموش نیز تعبیر شده که میلیون‌ها نفر ا در جامعه ایران درگیر خود ساخته و بسیاری نیز از بیماری خود بی‌خبر هستند.

وی گفت: خودمان باید دست به کار شویم و با رعایت چند نکته می‌توان جلوی این بیماری را گرفت که مهمترین گام مقابله با چاقی و جلوگیری زا آن است و برای تحقق آن باید از کم تحرکی جلوگیری کرد چراکه اگر تحرک کم باشد بیماری زودتر خود را نشان می‌دهد.

محمدی لائینی مصرف غذاهای فست‌فودی را از عوامل مهم چاقی دانست و تأکید کرد: غذاهای فست‌فودی و نوشابه نیز از عوامل چاقی و ابتلا به دیابت هستند که باید با مراقبت از وعده غذایی خود و حذف این خوراکی‌ها از سفره خودمان به مقابله با ان بپردازیم.


انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴