تاریخ انتشارجمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۴۰۶۹۹۵
فوق تخصص گوارش و کبد گفت: هنگام بروز آپاندیس دردی در ناحیه پایین شکم در سمت راست احساس می‌شود و ادامه پیدا می‌کند؛ به طوری که با مصرف مُسکن نیز خوب نمی شود و باید جراحی شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ آپاندیس زائده‌ای کوچک و انگشتی شکل است که از روده‌ بزرگ و در ناحیه پایین و راست شکم منشعب می‌شود و می‌تواند باعث مشکلاتی جدی شود.
رضا ملک زاده، فوق تخصص گوارش و کبد و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «بیماری آپاندیس چه علائمی دارد؟»، اظهار داشت: به طور کلی آپاندیس پدیده حادی است و این دردهایی که خفیف و مزمن است، هیچ وقت آپاندیس نیست.
وی ادامه داد: آپاندیس بیماری است که وقتی فرد را دچار خود می‌کند درد شدیدی دارد؛ به طوری که انسان را مجبور به مراجعه به اورژانس می‌کند و هیچ نشانه قبلی ندارد.

این فوق تخصص گوارش و کبد با اشاره به نشانه‌های ظاهری این بیماری، خاطرنشان کرد: هنگام بروز آپاندیس دردی در ناحیه پایین شکم در سمت راست حساس می‌شود و ادامه پیدا می‌کند؛ به طوری که با مصرف مُسکن نیز خوب نمی شود و باید جراحی شود. 
ملک زاده تصریح کرد: البته خیلی از دردهایی که در ناحیه شکم احساس می‌کنیم ربطی به آپاندیس ندارد بلکه بیشتر دردهای عصبی  بوده و مربوط به اسپاسم است؛ بنابراین آپاندیس چیزی نیست که نشانه‌هایی داشته باشد که بدانیم در آینده به آپاندیس دچار می‌شویم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴