تاریخ انتشارجمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۴۰۶۹۸۷
منابع خبری از احتمال مداخله رئیس‌جمهور آمریکا در سه پرونده قضایی و صدور عفو برای نظامیان متهم‌شده به جرائم جنگی خبر داده‌اند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ سه مقام آمریکایی پنجشنبه گفته‌اند «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ممکن است با مداخله در سه پرونده قضایی، نظامیان متهم‌شده به جرائم جنگی را عفو کرده و یا آنها تبرئه کند.
این مقام‌ها که خواسته‌اند نامشان فاش نشود به روزنامه واشنگتن‌پست گفته‌اند کاخ سفید و پنتاگون در چند روز گذشته در حال کار بر روی جزئیات این موضوع بوده‌اند. 
جزئیات مربوط به نحوه مداخله ترامپ در این پرونده‌ها هنوز روشن نیست، اما احتمال می‌رود ترامپ از اختیار خود برای صدور فرمان اجرایی عفو استفاده کند. 
 کارشناسان مسائل قضائی از احتمال اقدام ترامپ در این راستا انتقاد کرده و آن را تضعیف رویه‌های حقوقی توصیف کرده‌اند. با وجود این، آنها اذعان کرده‌اند که ترامپ در کسوت فرمانده کل قوا اختیار صدور چنین عفوی را دارد.
روزنامه واشنگتن‌پست نوشته ترامپ ممکن است تصمیم خودش را از طریق توئیت یا حین سخنرانی در لوئیزیانا اعلام کند. 
پرونده‌های مورد نظر موارد زیر را شامل می‌شود: «متیو گولستین»، افسر سابق نیروهای ویژه آمریکا که به دلیل کشتن یک عضو مظنون به ساخت بمب برای طالبان در سال ۲۰۱۰ به قتل متهم شده است؛ «ادوارد گالگر»، افسر یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا که اخیراً از اتهام قتل تبرئه شد اما متهم به گرفتن عکس با جسد یکی از اعضای داعش است؛ «کلینت لورانس»، عضو سابق ارتش که به قتل درجه دوم در سال ۲۰۱۳ محکوم شده و در حال گذراندن محکومیت حبس ۱۹ ساله خود به دلیل صدور فرمان شلیک به سه نفر در افغانستان است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲