تاریخ انتشارجمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۴۰۶۹۸۵
آمریکا مصر را به دلیل اصرار بر خرید جنگنده‌های سوخو-۳۵ روسیه به تحریم تهدید کرده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ آمریکا مصر را تهدید کرده در صورتی که به تصمیم خودش برای خرید جنگنده سوخو ۳۵ اصرار کند تحریم‌هایی را علیه این کشور اعمال خواهد کرد.
روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته این هشدار در نامه «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا و «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا به وزیر دفاع مصر مطرح شده است. 
مطابق این گزارش وزرای آمریکایی تهدید کرده‌اند چنانچه مصر خرید سوخو ۳۵ را متوقف نکند، واشنگتن این کشور را تحریم خواهد کرد.
 مصر خواستار خرید ده‌ها فروند جنگنده  سوخو-۳۵  (نسل چهار پلاس) است. 
روزنامه روسی «کامرسانت» پیشتر گزارش داده که امضا این قرارداد در پایان سال ۲۰۱۸  انجام شد و ارسال این جنگنده‌ها سال ۲۰۲۰-۲۰۲۱ صورت می‌گیرد. قرار است این جنگنده‌ها جایگزین «میگ‌ -21 » جنگنده‌های چینی «جی_ 7» شوند.
سوخو سو-۳۵، جنگنده تک کابینه و دو موتوره، چند منظوره با قابلیت مانور بالاست. این جنگنده نسبت به سوخو-۲۷ ام، از ویژگی‌های آیرودینامیکی بهتر، مانورپذیری بهتر، برد بیشتر، موتور قوی‌تر و تجهیزات الکترونیکی پیشرفته‌تر برخوردار است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲