تاریخ انتشارجمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۴۰۶۹۸۴
گروه‌هایی از معترضان لبنان به دنبال اعلام خبر تایید نشده از توافق گروه‌های لبنانی بر سر نامزدی محمد الصفدی وزیر سابق برای تشکیل کابینه این کشور در برابر منزل و یکی از موسسه های او تحصن کردند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ شبکه خبری المیادین گزارش داد در پی اعلام خبر تایید نشده رسانه‌ها درباره توافق گروه‌های لبنانی بر سر نامزدی «محمد الصفدی» برای نخست وزیری لبنان تجمعات اعتراضی برگزار شده است. 
گروه‌هایی از معترضان در پاسخ به چندین فراخوان برای اعلام مخالفت با نامزدی الصفدی در برابر یکی از موسسه‌های متعلق به وی تجمع کردند.

وبگاه خبری اسپوتنیک هم گزارش داد جمعی از معترضان در حال حرکت به سمت منزل الصفدی هستند تا در آنجا تحصن کنند.
محمد الصفدی 75 ساله سیاستمدار و بازرگان لبنانی است. وی دارای مدرک لیسانس مدیریت از دانشگاه آمریکایی بیروت است . در سال 1968 ، کار تجاری خود را در طرابلس آغاز کرد و سپس در سال 1969 به بیروت نقل مکان کرد. از آنجا در سال 1975 به عربستان سعودی رفت و تجارت خود را در تعدادی از کشورهای عربی و اروپا از طریق پروژه‌های مختلف سرمایه‌گذاری از جمله ساخت و ساز ، مسکن ، حمل و نقل هوایی ، فناوری ، گردشگری و بانکی گسترش داد. در سال 2000 ، او «بنیاد توسعه صفدی» را راه اندازی کرد.
وی در سال 2000 به عنوان نماینده کرسی اهل تسنن در طرابلس انتخاب شد و در سال 2005 و 2009 مجدداً برای همین کرسی پارلمانی انتخاب شد.
الصفدی در چندین دولت به عنوان وزیر شرکت داشت:
 از 19 ژوئیه 2005 تا 11 ژوئیه 2008  وی به عنوان وزیر امور عمومی و حمل و نقل در دوره نخست وزیری فواد سنیوره و ریاست جمهوری امیل لحود منصوب شد.
   از 11 ژوئیه سال 2008 تا 9 نوامبر 2009  وی توسط دولت فواد سنیوره به ریاست جمهوری میشل سلیمان وزیر امور اقتصاد و تجارت ملی منصوب شد.
   وی از 9 نوامبر 2009 تا 13 ژوئن 2011  وی به عنوان وزیر اقتصاد و تجارت ملی در دولت نخست وزیر سعد الحریری پس از میشل سلیمان منصوب شد.
     از 13 ژوئن 2011 تا 15 فوریه 2014 ،وی به عنوان وزیر دارایی در دولت نجیب میقاتی در زمان رئیس جمهوری میشل سلیمان منصوب شد.
وبگاه خبری النشره هم آورده است توافق اصولی بین احزاب سیاسی درباره نام محمد الصفدی وزیر سابق برای تشکیل کابینه شامل انتصاب دو نفر از نمایندگان جنبش اعتراضی لبنان برای وزارت در کابینه جدید است علاوه بر اینکه احزاب سیاسی اسامی افراد جدید، جوان و توانمند را معرفی می کنند که انتظار می رود عملکرد آنها بازتاب مثبتی نزد افکار عمومی داشته باشد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲