تاریخ انتشارجمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۴۰۶۹۶۸
وزیر دفاع آمریکا اخبار پیشین درباره ماندن بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ نظامی این کشور در سوریه را تأیید کرده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا تأیید کرد که پنتاگون قصد دارد بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ نظامی آمریکایی را در سوریه حفظ کند. 
این رقم با بیانیه‌ای که چند روز قبل‌تر «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مطرح کرده بود همخوان است. او در مصاحبه‌ با ای‌بی‌سی گفت شمار نظامیان آمریکا در سوریه به کمتر از ۱۰۰۰ نفر و بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر خواهد بود.
اسپر پنجشنبه گفت خروج نظامیان آمریکا از سوریه در راستای مأموریت آمریکا در سوریه است. او مدعی شد آمریکا مأموریت داشته در سوریه زمینه‌های شکست دائم داعش را فراهم آورد.
پیش از این «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه با تشبیه دولت آمریکا به رژیم نازی آلمان، گفت که این کشور در حال سرقت منابع نفتی سوریه است.
دونالد ترامپ چندی پیش علی‌رغم آنکه اعلام خروج نظامیان آمریکا از سوریه گفت قصد دارد شماری از نظامیان را در مناطق نفت‌خیز شمال شرق سوریه حفظ کند. نزدیک به ۹۰ درصد از منابع نفت سوریه در شرق رود فرات قرار دارد. 
شبکه «ان‌بی‌سی‌نیوز» ماه پیش گزارش داده بود «لیندسی گراهام»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا و یک تحلیلگر «فاکس‌نیوز» بعد از تصمیم ترامپ برای خارج کردن نظامیان آمریکا از سوریه او را مجاب کرده‌اند شماری از نظامیان را در مناطق نفت‌خیز این کشور حفظ کند. 
طبق این گزارش، «جک کین»، ژنرال بازنشسته آمریکایی و یکی از تحلیلگران شبکه خبری فاکس‌نیوز (شبکه محبوب ترامپ) همراه با لیندسی گراهام با در دست گرفتن نقشه‌ای راهی کاخ سفید شده و پس از نشان دادن مقر میدان‌های نفتی در شمال سوریه از او خواسته‌اند نظامیان آمریکایی را در این مناطق حفظ کند.  





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما