تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۴۰۶۹۱۰
دانشمندان چینی نمونه‌ای از میکروکنترل کننده‌های سدیم یونی مسطح با چگالی توان بالا، پایداری حرارتی برتر و انعطاف پذیری مکانیکی عالی را ساخته‌اند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازشینهوا، دانشمندان چینی نمونه‌ای از میکروکنترل کننده‌های سدیم یونی مسطح (NIMCs) با چگالی توان بالا، پایداری حرارتی برتر و انعطاف پذیری مکانیکی عالی را ساخته‌اند.
نمونه اولیه توسط دو گروه تحقیقاتی به ترتیب توسط «Zhongshuai» از انستیتوی فیزیک شیمیایی دالیان (DICP) آکادمی علوم چین (CAS) و بائو شینه، یک دانشگاهی CAS و رئیس دانشگاه علوم و فناوری چین ساخته شد.
ریزپردازنده‌ها و ریزگردها به عنوان منبع اصلی کلید برای الکترونیک هوشمند و یکپارچه کوچک مانند مجهز به سنسور از راه دور، میکروبوبات ها و میکروسیستم های خودران شناخته شده‌اند.
NIMC‌هایی که توسط دانشمندان DICP جمع آوری شده‌اند، از منابع فراوان سدیم، کم هزینه و خواص الکتروشیمیایی سدیم قابل مقایسه با لیتیوم بهره مند می‌شوند. با وجود پتانسیل بسیار خوبی برای ساخت وسایل الکترونیکی انعطاف پذیر، برنامه‌های کاربردی عظیم لیتیوم احتمالاً با عرضه محدود و افزایش هزینه منابع روبرو می‌شوند.
محققان گفتند که ریز ابررساناها با مسیر انتشار یونی چند جهته و ظرفیت بهتر و قابلیت سرعت، پتانسیل فوق العاده‌ای برای میکروالکترونیک را در اختیار دارند.
مقاله‌ای در مورد نتایج تحقیق در ژورنال Advanced Science منتشر شد.






بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲