در جلسه‌ای با حضور مدیر و هیات داوران مسابقه و نمایشگاه عکس سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تعداد ۸۰۷ عکس شرکت کرده در جشنواره داوری شدند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ جلسه داوری مسابقه عکس تئاتر سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در دبیرخانه این رویداد هنرهای نمایشی برگزار شد.
مدیر و هیات داوران این بخش از جشنواره متشکل از سیامک زمردی مطلق و آتیلا پسیانی، سیف الله صمدیان و محمود کلاری تعداد ۸۰۷ عکس از ۱۷۰ عکاس شرکت کننده را در این جلسه داوری کردند.نادر برهانی مرند دبیر سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز با حضور در این جلسه با داوران مسابقه و نمایشگاه عکس تئاتر به گفت‌و‌گو نشست.
بیشترین تعداد عکس‌های رسیده به دبیرخانه از تهران است که آمار ۶۰۹ عکس از ۲۰۹ نمایش متعلق به ۱۲۴ عکاس را به خود اختصاص می دهد. همچنین تعداد ۴۶ عکاس از ۱۷ شهرستان با ۱۹۸ عکس از ۸۳ نمایش در مسابقه عکس سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی شرکت کرده‌اند.
سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری  نادر برهانی مرند ۱۰ تا ۲۰ بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.
*برگزاری اختتامیه جشنواره نمایشنامه‌نویسی گام دوم در دی‌ماه
اختتامیه نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی اقتباسی گام دوم به میزبانی مشهد دی‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد. محمدعلی چمی‌گو، رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره نمایشنامه‌نویسی اقتباسی گام دوم از برگزاری آیین اختتامیه این جشنواره در دی‌ماه سال جاری خبر داد.
چمی‌گو با اعلام این خبر افزود: در جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره بنا شد تا آیین اختتامیه این جشنواره در دی‌ماه و همزمان با سال‌روز ولادت حضرت زینب(س) برگزار شود. این مراسم با حضور جمعی از اساتید و هنرمندان تئاتر و شرکت‌کنندگان در این جشنواره در مشهد مقدس برگزار خواهد شد. 
نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی اقتباسی گام دوم با حمایت اداره‌کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی ایران و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی توسط انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی در مشهد برگزار می‌شود. 
این جشنواره با اقتباس از ادبیات فاخر ایران و جهان و با چهار هدفِ حمایت از تولید متون نمایشی ملی، اقتباس از کتب ادبیات ایران و جهان، بهره‌گیری از ابزار نمایش در راستای اشاعه فرهنگ اسلامی و ایرانی و کشف استعدادهای متعهد و جوان در ۳ بخش صحنه‌ای، نوجوان و محیطی (خیابانی) به دبیری مرتضی ملتجی برگزار می‌شود. 
* نمایش سگدو نقد و بررسی می‌شود
نمایش سگدو به کارگردانی عباس غفاری که این روزها در سالن سایه مجموعه تئاترشهر روی صحنه است در "عمارت تو" نقد و بررسی می‌شود.بیستمین نشست نقد و بررسی نمایش‌های روی صحنه با حضور مخاطبان و منتقدان تئاتر به اجرای تازه‌ترین نمایش عباس غفاری اختصاص پیدا کرده است.
عمارت هنری تو روز شنبه 25 آبان و درساعت 19.30 میزبان عموم علاقه‌مندان نقد تئاتر، کارشناسان و مخاطبان این نمایش خواهدبود.
در این روز نویسنده، کارگردان و تعدادی از عوامل و بازیگران نمایش تالاب هشیلان پاسخگوی نقد حاضران در نشست می‌شوند. کاظم عینعلی(پرویز نشاط) به عنوان مجری جلسه و محمدحسن خدایی به عنوان منتقد، اجرای این نمایش را بررسی می‌کنند.بیستمین نشست نقد و بررسی تئاتر روز شنبه 18 آبان‌ماه جاری، ساعت 19.30 در "مارت هنری تو واقع در بلوار کشاورز ، کوچه دائمی ، پلاک 3 برگزار می‌شود.حضور عموم علاقه‌‌مندان تئاتر در این نشست آزاد است. علاقه‌مندان می توانند برای هماهنگی از طریق شماره تلفن عمارت هنری تو 02188993619 اقدام کنند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴