کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مبحث اعتبار گواهی مولد می‌تواند به حوزه بازآفرینی شهری بیاید

23 آبان 1398 ساعت 11:40

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: برای حمایت از تولید در کشور توسط بانک مرکزی مبحث اعتبار گواهی مولد ارائه شده است که در این راستا می توان برای حوزه بازآفرینی شهری نیز از این مبحث بهره گرفت.


به گزارش بلاغ محمد نهاوندیان شامگاه امروز در دومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان کردستان در سنندج اظهار کرد: ما در رابطه با کردستان باید تلاش مضاعف داشته باشیم برای جبران کم توجهی‌های تاریخی که در خصوص این استان شکل گیرد با عمق و توجه بیشتری باشد.
وی افزود: بسیار خوشحال شدیم که نسبت تخصیصی به این استان در حوزه بافت‌های ناکارآمد شهری از نسبت مصوب برای این استان بالاتر بوده است و این نگاه را در همه بخش‌ها باید نسبت به این استان داشته باشیم.
نهاوندیان اظهار کرد: این جلسه برای طرح بازآفرینی شهری است و با اهتمامی که ریاست جمهوری از سال ٩٦ داشت که بخش ساخت و ساز در رونق اقتصادی یک بخش پیشران است و حوزه‌های مختلفی به این بخش مرتبط است بخصوص در بافت‌های فرسوده بحث عدالت اجتماعی، ایمنی در برابر حوادث و ارایه خدمات بهداشت و درمان، امنیت اجتماعی مطرح است.
وی افزود: در همین راستا دولت طرحی را تصویب کرد که بیشتر این مشکلات در آن دیده شده است و استان‌ها هر اصلاحیه نسبت به آیین‌نامه مصوب دارند ارسال نمایند.
معاون اقتصادی رییس جمهور در ادامه سخنان خود از عملکرد ستاد بازآفرینی شهری به عنوان یک اقدام مثبت یاد کرد و گفت: اختصاص زمین دولتی به توسعه‌گران از ارکان این طرح است و با این سرعتی که در استان کردستان صورت می‌گیرد شاید ده‌ها سال طول بکشد و تنها امکانات دولتی کفایت نمی‌کند و باید به امکانات مردمی اتکا کنیم.
نهاوندیان افزود: طرح رییس جمهور این است که دولت زمین دولتی را برای تامین مسکن انبوه واگذار کند و شرایط سودآوری برای سرمایه‌گذار و بخش خصوصی در این طرح مهیا شود.
وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح باید یک حرکت اقتصادی سرشار از شور و تلاش مهیا شود و لازمه توفیق در این عرصه این است که ندای دعوتی از توسعه گران بخش خصوص برخیزد و در این مسیر اتاق بازرگانی نقش مهمی دارد.
معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: اتاق بازرگانی باید امکان سرمایه‌گذاری در بخش مسکن کردستان را فراهم کند.
نهاوندیان افزود: کردستان می‌تواند قطب گردشگری کشور باشد و باید در برنامه‌ریزی‌های استانی باید به این ظرفیت توجه شود.
وی اظهار کرد: میزان تسهیلات در بافت‌های فرسوده باید افزایش یابد و این مهم را پیگیری می‌کنیم و طرح بازآفرینی شهری نیز می‌توان از مبحث اعتبار گواهی مولد استفاده کرد.
نهاوندیان از تلاش‌های مدیران کردستانی در حوزه بازآفرینی شهری تقدیر کرد و گفت: همدلی و هماهنگی در سطح مدیریت‌ها می‌تواند نقش مهمی در اجرای برنامه‌ها دارد و کشورمان بیش از هر زمانی به وحدت و همدلی نیازمند است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 406868

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/406868/مبحث-اعتبار-گواهی-مولد-می-تواند-حوزه-بازآفرینی-شهری-بیاید

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com