تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۴۰۶۸۶۰
به دنبال شکست دولت سودان جنوبی در تشکیل دولت وحدت ملی، وزارت خارجه آمریکا این کشور را تهدید به بازنگری در روابط کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ آمریکا چهارشنبه اعلام کرد که از عدم موفقیت سودان جنوبی در تشکیل دولت وحدت ملی تا  12 نوامبر ( سه‌شنبه  21 آبان) بسیار ناامید شده و در روابط خود با این کشور تجدید نظر خواهد کرد.
به نوشته خبرگزاری «رویترز» «مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت:«ما به طور دو جانبه و با همکاری با جامعه بین المللی علیه همه افرادی که مانع از اجرای روند صلح در سودان جنوبی هستند، اقدام خواهیم کرد.»
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که واشنگتن  با کمک دیگر  بازیگران منطقه قصد ایجاد یک الگوی جدید برای دستیابی به صلح و تغییرات سیاسی موفق در سودان جنوبی دارد.
بر اساس این گزارش، دولت سودان جنوبی و شورشیان سال گذشته در «آدیس‌آبابا» پایتخت اتیوپی توافق صلح امضا کردند.  تاکنون ۴۰۰ هزار نفر طی جنگ داخلی پنج ساله که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ میان دولت سودان جنوبی و نیروهای وفادار به «ریک مشار» درگرفته است، کشته شده‌اند. (جزئیات بیشتر)
این در حالی است که حزب کنگره ملی حاکم بر سودان چندی قبل  اعلام کرد که سودان جنوبی با هماهنگی آمریکا و رژیم اسرائیل در پی ایجاد ناامنی و ناآرامی در منطقه است.
حزب کنگره ملی حاکم بر سودان پیشتر نیز آمریکا، انگلیس و نروژ را به جانبداری از گروه‌های شورشی مسلح  متهم و تاکید کرد ه بود که حمایت این کشورها از گفت‌وگو و جانبداری آن‌ها از گروه‌های شورشی حامل سلاح با هم تناقض دارد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴