کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نظام بانکی بیش از ۹۰ درصد فعالیت‌های اقتصادی کشور را اداره می‌کند

23 آبان 1398 ساعت 9:10

مدیرعامل بانک سپه کشور گفت: اقتصاد کشور ایران بانک‌محور است و بیش از ۹۰ درصد فعالیت‌های اقتصادی کشور را نظام بانکی اداره می‌کند.


به گزارش بلاغ به نقل ازمحمدکاظم چقازردی در کارگروه بانکی و تامین مالی و سی و چهارمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کردستان در جمع مدیران بانک‌ها و فعالان اقتصادی در سنندج، اظهار داشت: نظام اقتصادی کشور بر محور بانک‌های بزرگ قرار گرفته است.
وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی دشمن علیه جمهوری اسلامی، اظهار کرد: دشمن در اعمال تحریم‌های اقتصاد کشور بویژه نظام بانکی، نفت و حوزه‌های حساس و بانک‌های بزرگ و دولتی کشور را هدف‌گذاری کرده است.
مدیرعامل بانک سپه یادآورشد: منابع خصوصی باید  منابع خود را به مصرف پروژه‌های سرمایه‌گذاری برسانند.
وی با اشاره به اینکه کردستان استانی صنعتی نیست و عقب‌ماندگی‌های زیادی در استان وجود دارد، تاکید کرد: ضرورت دارد گام‌های بلندی برداشته شود و پروژه‌های بزرگی در استان راه‌اندازی شود‌.
مدیرعامل بانک سپه کشور اظهار کرد: بانک‌ها رویه کلی برای مسایل سرمایه‌گذاری داشته باشند.
وی با اشاره به محدودیت منابع مالی بانک‌ها، گفت: در این راستا بانک‌ها موظفند در ارایه تسهیلات بانکی تخصیص بهینه منابع بر حسب اولویت‌بندی نیازها را در نظر بگیرند.
چقازردی تزریق منابع با تسهیل و تسریع بیشتر در جهت کمک به توسعه استان را اراده جمعی و اولویت مهم بانک‌ها عنوان کرد.
مدیرعامل بانک سپه افزود: تغییر چهره استان در سال‌های آینده با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان و راه‌اندازی پروژه‌های بزرگ و نیز تامین سرمایه در گردش در اولویت کلی نظام بانکی است.
وی سرمایه در گردش را خط قرمز نظام بانکی دانست و افزود: برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی که بازار فرو دارد بانک‌ها مرزی برای پرداخت تسهیلات به استان ندارند.
وی راه‌اندازی واحدهای نیمه‌فعال را اولویت دیگر نظام بانکی برشمرد و افزود: در صورت راکد یا غیرفعال و تعطیل‌بودن واحد تولیدی، اگر سرمایه‌گذاری می‌تواند آن را تحویل بگیرد نظام بانکی می‌تواند تسهیل و سرمایه در گردش و خط جدید اعتباری را احیا کند.
مدیرعامل بانک سپه کشور همچنین یادآور شد: استان کردستان به دلیل نبود منابع مالی در بخش بنیانی کار نکرده است در این راستا بانک‌ها می‌توانند در این زمینه با هم همکاری کنند.
وی با اشاره به اینکه مردمان کردستان مردمانی نجیب، متمدن، با فرهنگ و دارای سابقه تاریخی دیرین هستند، گفت: قوم کرد نقش بی‌بدیلی در دفاع از مرزهای کشور ایفا کرده و در دفاع از مرزهای کشور شهدای زیادی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
به گفته چقازردی، استان کردستان به دلایل متعدد از جمله درگیری و جنگ عقب ماندگی تاریخی دارد و از حیث اقتصادی به نحو متوازنی توسعه نیافته است.
وی ایجاد تحولات اقتصادی در استان را جز انتظارات و توقعات برحق مردم استان عنوان کرد.
وی جبران عقب‌ماندگی استان را نیازمند کار جهادی، تلاش مستمر و پذیرش مسوولیت بیشتر از سوی مدیران دانست و گفت: مدیران باید پیشتاز باشند و مسایل و مشکلات استان را به صورت جدی پیگیری کنند.
مدیرعامل بانک سپه کشور افزود: مدیران استان باید نگاه توسعه‌ای و کلان به استان داشته باشند.
چقازردی خواستار انسجام و یکدستی بانک‌ها در جهت توسعه اقتصادی استان شد و ابراز امیدواری کرد: در این نشست اجماعی صورت گیرد و بانک‌ها بتوانند به فرایند تسهیل و تسریع کمک کنند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 406853

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/406853/نظام-بانکی-بیش-۹۰-درصد-فعالیت-های-اقتصادی-کشور-اداره-می-کند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com