رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از تولید 28 هزار تُن آجر نسوز در استان خبر داد و گفت: تولید این محصول سالانه 30 میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی را برای کشور به همراه داشته است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازروابط‌عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، سجاد رستمی از تولید 28 هزار تُن آجر نسوز در استان خبر داد و گفت: این کارخانه تولید انواع اجرام و فرآورده‌های نسوز با ظرفیت اسمی 30 هزار تُن و تولید سالانه 28 هزار تُن آجر نسوز، بیشترین تولید این محصول را در کشور دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: تولید این محصول علاوه بر تأمین نیاز کشور سالانه 30  میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی را برای کشور به همراه داشته است.
وی با بیان اینکه با وجود فشارهای اقتصادی، این محصول به کشورهای عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: سوزانندگی، آتش‌خوردگی شیمیایی و مقاومت در برابر حرارت از مهم‌ترین ویژگی آجرنسوز با کیفیت سفیددشت است که سبب شده صنایع فولاد از محصولات داخلی استفاده کند.
رستمی با اشاره به اینکه تولیدات منیزیت- کربنی این کارخانه در پانزده سال اخیر صنایع فولاد را تأمین و‌ با کیفیت مطلوب با برترین تولیدکنندگان اروپایی رقابت کرده است، اظهار داشت: صنایع فولاد کشور، صنایع مس، سرب و روی هم از محصولات منیزیت- کرومیتی این کارخانه بهره‌مند هستند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در 3 سال اخیر این کارخانه کلیه قطعات ویژه نسوز شامل قطعات کنترل جریان مذاب در فرآیند فولادسازی و ریخته‌گری مداوم را تولیده کرده است که در قیاس با تولید آجرهای منیزیت کربنی و منیزیت کرومیتی از خواص و شرایط کارکردی بسیار حساس‌تری برخوردار است و دانش فنی پیچیده‌ای دارد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴