تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۴۰۶۸۲۵
نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد در کانادا 26 درصد عفونت‌ها در برابر هرگونه درمان و مصرف داروهای مختلف مقاوم شده‌اند که این رقم می تواند خسارات سنگین اقتصادی ایجاد کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازمدیکال نیوز، بررسی های محققان کانادایی نشان می دهد میزان مقاومت در برابر عفونت های باکتریایی و ویروسی در این کشور ممکن است طی دهه های آینده به 40 درصد و حتی فراتر از آن هم برسد.

بر همین اساس تا سال 2050 بیش از 396 هزار نفر در کانادا به همین علت فوت خواهند کرد و خسارت ناشی از این نوع مقاومت باکتریایی و ویروسی برای اقتصاد کانادا تا آن زمان به سالانه 388 میلیارد دلار افزایش می یابد.
در سال های اخیر بسیاری از آنتی بیوتیک ها توانایی خود را برای درمان بیماری های خطرناک عفونی از دست داده اند و این افزایش مقاومت پزشکان را به فکر انداخته تا داروهای جدیدی به منظور مقابله با بیماری های مختلف ابداع کنند.
در سال 2018 حدود 5400 نفر در کانادا به علت مقاومت دارویی باکتری ها و ویروس ها فوت کردند و این مشکل به اقتصاد کانادا دو میلیارد دلار خسارت زد. اما این رقم طی سی سال آینده 194 برابر می شود. مشکل مذکور محدود به کانادا نیست و در تمامی کشورهای جهان می تواند خسارت های سنگین اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بر جای بگذارد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴