رئیس فدراسیون پزشکی ـ ورزشی اعلام کرد: هنوز پرونده‌ای برای ورزشکارانی که سهمیه المپیک توکیو را کسب کرده‌اند، تشکیل نشده است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ـ ورزشی در گفت‌وگو با خبرنگار درباره برنامه‌هایی که برای ورزشکاران قطع نخاعی صورت گرفته، اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در طول این 4 سال ریاست من یکی از کارهای مثبت صورت‌گرفته توجه به این ورزشکاران بوده است. در کشور بیش از 30 نفر ورزشکار قطع نخاعی شناسایی شده که برای کمتر از 20 نفر از آنها پرونده تشکیل شده است. البته برنامه‌ها همچنان ادامه دارد. با توجه به دیدارهایی که از خانواده‌های این ورزشکاران داشتیم، از ابتدای سال 98 یک و نیم میلیون تومان حقوق برای آنها در نظر گرفتیم.
نوروزی در خصوص مشکلاتی که برای تهیه کیت به وجود آمده بود، عنوان کرد: سال 2018 برای تست‌های دوپینگ با کمبود کیت مواجه شدیم. از طرفی بازی‌های آسیایی 2018 را هم در پیش داشتیم، اما هر طور بود کیت خریداری شد و ما کارها را انجام دادیم. از طرفی بعد از تهیه کیت برای خروج از گمرک هم مشکلاتی بود که یک مقدار زمان برد، اما در حال حاضر مشکلی وجود ندارد.
رئیس فدراسیون پزشکی ـ ورزشی درباره اینکه کاروان ایران 26 سهمیه المپیک کسب کرده، آیا معاینات این ورزشکاران و تشکیل پرونده پزشکی صورت گرفته، خاطرنشان کرد: معمولا در هر دوره 9-8 ماه قبل از المپیک معاینات ورزشکاران، مشاوره‌های آنتی‌دوپینگ، آموزش، پیشگیری و اخذ نمونه از ورزشکارانی که در معرض خطر هستند، انجام می‌شود، اما برای این دوره هنوز پرونده‌ای تشکیل نشده است. البته این ورزشکاران تحت نظر فدراسیون خودشان هستند اما اینکه سازمان‌یافته باشد، این‌طور نیست.
نوروزی افزود: یک ماه و نیم قبل از المپیک هم می‌توان از ورزشکاران تست گرفت و کاروان را مطمئن به المپیک فرستاد. فدراسیون‌های ورزشی هم بسیار خوب کار می‌کنند؛ مثلا فدراسیون وزنه‌برداری بارها از ما خواسته تا برای تست‌های دوپینگ ماموران خود را بفرستیم. حالا اینکه در داخل نمونه‌ای مثبت شود، اشکالی ندارد، مهم این است که در مسابقات برون‌مرزی این نمونه‌ها مثبت نشود.
رئیس فدراسیون پزشکی ـ ورزشی درباره اینکه برای ورزشکاران آسیب‌دیده مثل سهراب مرادی چگونه هزینه‌ها تامین می‌شود، گفت: هم فدراسیون پزشکی و هم کمیته ملی المپیک کمک می‌کنند. برای ورزشکاری مانند سهراب مرادی که امید کشورمان برای کسب مدال است باید تمام توان پزشکی‌مان را بگذاریم. بهداد سلیمی 9 ماه مانده به المپیک آسیب دید، اما درمان شد و به المپیک هم رسید. سهراب مرادی با اینکه مصدوم است اما امید وزنه‌برداری برای کسب مدال به شمار می‌رود.
وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه شما در نظر داشتید کلینیک تخصصی ـ ورزشی احداث کنید، تصریح کرد: این موضوع شرح وظایف ما نبود، دستمان هم خالی بود، اما از محل صرفه‌جویی‌ها و درآمدهایی که داشتیم گفتیم فدراسیون باید یک مرکز پزشکی همه‌جانبه داشته باشد. دو سال آخر ریاست به این فکر کردیم، اما با مشکلاتی مواجه شدیم. اول گفتیم این کلینیک را بسازیم، اما بعد دیدیم زمین برای دولت است و ممکن است شش دانگ به نام فدراسیون نشود. بعد از آن با مشکل اقتصادی روبه‌رو شدیم. به همین دلیل به این سمت رفتیم که یک بیمارستان بخریم. تا هفته پیش هم پیگیر کار بودیم. مبلغی داریم، رایزنی‌هایی کردیم تا از بانک تسهیلات بگیریم. البته هنوز کارها انجام نشده است، امیدوارم اولویت کسی که رئیس فدراسیون می‌شود همین باشد. اگر خودم فرصت باشد و دوره بعد بیایم این موضوع را پیگیری می‌کنم. ما باید حداقل یک بیمارستان مجهز داشته باشیم.
نوروزی در باره اینکه تا پایان دوره 4 ساله‌تان آیا بدهی دارید، گفت: ما یک ریال هم بدهی نداریم. اگر بدهی داشتیم چطور می‌خواهیم بیمارستان بخریم؟




بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴