تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۴۰۶۷۹۶
نرخ تمام شده کارت هوشمند الکترونیکی شهروندی 20 هزار تومان است که مصوب شد 5 هزار تومان توسط پیمانکار، 8 هزار تومان به صورت یارانه توسط شهرداری اهواز و 7 هزار تومان توسط شهروندان پرداخت شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازنودوهفتمین جلسه شورای شهر اهواز با بحث در خصوص مشکل فاضلاب شهر اهواز و سهم پرداختی شهروندان از نرخ تمام شده کارت‌های الکترونیکی شهروندی تشکیل جلسه داد.
محمدجعفر فلسفی عضو شورای شهر اهواز در نطق پیش از دستور، با اشاره به فوت شاعر خوزستانی، اظهار کرد: همواره روحیه حماسی و ذوق شعر در جامعه عرب برجسته بود که این از افتخارات است.
وی افزود: طبق گفته خانواده این شاعر علت مرگ سکته بود که با رسیدن به بیمارستان فوت کرد.
عضو شورای شهر اهواز با اشاره به انقلابی بودن این شاعر، عنوان کرد: ضدانقلاب از مرگ یک شاعر بهره‌برداری و سوءاستفاده می‌کند و برای ما یک هشدار است که با چه دشمنانی مواجه هستیم.
وی گفت: افرادی که در این میان خطایی انجام دادند باید شناسایی شوند و نهادهای مربوطه به وظیفه خود در این مورد عمل کنند.
فلسفی با اشاره به تذکر کتبی به شهردار اهواز، گفت: روند انجام پروژه میدان شهیدبندر، مشکل آب‌های سطحی و عدم برگزاری جلسات شورای اداری شهرداری از جمله سؤالات مطرح شده است.
علت هوای آلوده 4 روزه گذشته شهر اهواز
حجت‌الاسلام جاسم موسی پور عضو شورای شهر اهواز در نطق پیش از دستور با اشاره به فوت شاعر اهل‌بیت، اظهار کرد:  عده‌ای فضای کشور ایران را با دیگر کشورها مقایسه می‌کنند و دچار تحلیل اشتباه می‌شوند درحالی‌که در کشور ایران به پرچم مقدس توهین نمی‌شود زیرا وابسته به خون شهیدان است.
وی افزود: نیاز است برای سوءاستفاده‌های انجام شده در روزهای گذشته تجمعی به منظور تجدید بیعت با شهدا و ولایت انجام شود.
عضو شورای شهر اهواز با اشاره به هفته وحدت، عنوان کرد: تمام مراسماتی که با شادی مسلمانان در ارتباط است باید به‌خوبی برگزار شوند که نیازمند چراغانی و آذین‌بندی در سطح شهر است و امروز این موضوع در سطح شهر اهواز دیده نمی‌شود و نیازمند تدبیر است.
وی گفت: در بیلبوردهای شهری برخی موارد بر خلاف شئونات اسلامی است و موجب ناراحتی مردم شده است درحالی‌که بیلبوردها باید مکانی برای آموزش فرهنگی و ارزش‌های ملی باشد و حتماً این موضوع نیازمند بازنگری است.
موسی پور با اشاره به لزوم توجه به تابلو معابر، اظهار کرد: در برخی معابر دیده شده که عنوان شهید حذف شده است و در برخی مناطق محروم تابلو معرفی وجود ندارد که این موارد باید برطرف شود.
وی افزود: اقدامات خوبی در خصوص بازسازی آب‌نماها در شهر اهواز انجام شده است؛ همچنین باید نسبت به تحول درآمدی شهرداری اهواز تقدیر و تشکر کرد.
عضو شورای شهر با اشاره به آلودگی ۴ روزه هوا در اهواز، اظهار کرد: سوزاندن مزارع نیشکر  سوزاندن مزارع شلتوک، فلرهای نفتی و زباله‌های صفیره از علت‌های اصلی وضعیت موجود است و حل این موضوع نیازمند برگزاری جلسات مشترک است.
لزوم همکاری آبفا و شهرداری برای حل مشکل فاضلاب
اسکندر لطفعلی زاده عضو شورای شهر اهواز با اشاره به منزل فاضلاب در سطح شهر اهواز، اظهار کرد: در سال ۸۸ طرح مطالعاتی فاضلاب شهر اهواز انجام شد و حدود یک هزار میلیارد تومان در شرایطی که دلار حدود یک هزار تومان بود برآورد هزینه شد.
وی افزود: طرحی تهیه شد که طبق آن سازمان آبفا مشکل فاضلاب هر منطقه را برطرف کند و شهرداری مسئولیت آسفالت منطقه را بلافاصله بر عهده بگیرد.
عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: برآورد قیمت عملکرد هر کدام از سازمان‌ها انجام می‌شود و در نتیجه با سازمان‌های دولتی تواتر انجام شود.
وی گفت: حدود ۳۰ نقطه مشکل‌زای فوق بحرانی در سطح شهر اهواز وجود دارد که با بودجه آبفا شاید فقط مشکل ۱۰ نقطه حل شود اما اگر همکاری شهرداری و آبفا در کنار هم باشد امکان حل مشکل نقاط بیشتری وجود دارد.
اقدام منحصربه‌فرد شهرداری اهواز در کارت‌های الکترونیکی
رحیم کعب عمیر عضو شورای شهر اهواز در این جلسه در خصوص اصلاح نرخ کارت هوشمند الکترونیکی، اظهار کرد: شهرداری اهواز در خصوص کارت الکترونیکی اقدام جدیدی انجام داده است که در کشور منحصربه‌فرد است و سیستم جدیدی وارد کار شده است که کارت‌ها قابلیت استفاده در مترو و تاکسیرانی را دارند.
وی افزود: هم‌اکنون این کارها با قیمت ۵ هزارتومان برای ۵ سال در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و اگر کارت تحت هر شرایطی خراب شد کارت مجدد به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.
عضو شورای شهر با اشاره به افزایش نرخ ارز و تحریم‌ها، عنوان کرد: با تغییرات قیمت ارز هم اکنون قیمت تمام شده کارت‌ها به ۲۰ هزار تومان رسیده است و پیمانکار توانایی ادامه کار را ندارد و نیازمند اصلاح قیمت است اما تغییر قیمت یک شوک برای شهروندان است.
 نرخ تمام شده کارت هوشمند الکترونیکی شهروندی 20 هزار تومان است که مصوب شد 5 هزار تومان توسط پیمانکار، 8 هزار تومان به صورت یارانه توسط شهرداری اهواز و 7 هزار تومان توسط شهروندان پرداخت شود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴