تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۴۰۶۷۹۵
معاون فناوری توسعه، تجهیز دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۱۶۲ هزار هنرجو در سراسر کشور در فعالیت‌های ما شرکت کردند، گفت: ۳ هزار هنرجو طرح‌های خود را در بخش ایده‌بازار و پروژه خلاقانه در سراسر کشور به دبیرخانه کشوری ارسال کردند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازسیدمصطفی آذرکیش در آئین اختتامیه جشنواره ایده‌بازار و دست ساخته‌های فناورانه هنرجویان سراسر کشور  با بیان اینکه  توجه متوازن و جامعیت و یکپارچگی آموزش و پرورش تمام صاحتی در دستور کار است، افزود: دانش‌آموزانی که در نمایشگاه طرح ارائه کردند برخی از ایده‌هایشان به عنوان دوستدار و فعال محیط زیست بوده که یک ارزش در حفاظت محیط زیست بوده است.
مدیرکل دفتر کارو دانش وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: امروزه خلاقیت و نوآوری در سطوح فردی و گروهی و سازمانی از مهم‌ترین عوامل مزیت آفرینی و درآمدزایی است و با وارد شدن به انقلاب صنعتی چهارم جایگاه خلاقیت و نوآوری اهمیت خود را نشان داده است.
وی خاطرنشان کرد: مبنای تصمیم‌گیری در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است و در اهداف دوره تحصیلی به محورهای علمی و فناورانه و تربیتی و اقتصادی اشاره شده است.
آذرکیش یادآور شد: از اهداف دوره‌های تحصیلی بهره‌گیری از سواد فناوری، بررسی وضعیت آینده و تحولات علمی و فناوری است که ایده خود را در قالب یک طرح یا محصول ارائه کنند که این امر در فرآیند جشنواره انجام شده است.
وی اضافه کرد: در نمایشگاه از مبحث ایده تا فروش تاکید شد و باید چرخه‌ای تعریف شود تا کیفیت ایده‌ها حفظ شود و تا مرحله فروش از پشتیبانی ستادی بهره‌مند شوند.
مدیرکل دفتر کارودانش وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش ما باید استمرار داشته باشد و با توجه به پیشرفت فناوری در دنیا یادگیری مادام‌العمر جز اقتضاعات فناوری و علوم نوین است.
3 هزار طرح به دبیرخانه ایده بازار ارسال شد
معاون فناوری توسعه، تجهیز دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: اجرای متوازن سند تحول بنیادین تاکید بر ارتقای کیفیت است و آموزش فنی و حرفه‌ای یکی از بخش‌های آموزش و پرورش است که در مدار کیفیت حرکت می‌کند و ما در فعالیت‌های کیفیت بخشی سعی کردیم در نظام جدید فعالیت‌ها را به سمت کیفیت بخشی را سوق دهیم.
محمدعلی علی‌نژاد افزود: براساس سند تحول بنیادین سعی می‌شود رویکرد کیفیت بخشی را با جدیت دنبال کنیم و خلاقیت و نوآوری باید استقرار پیدا کند.
معاون فناوری توسعه، تجهیز دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۱۶۲ هزار هنرجو در سراسر کشور در فعالیت‌های ما شرکت کردند، تصریح کرد: ۳ هزار هنرجو طرح‌های خود را در بخش ایده‌بازار و پروژه خلاقانه در سراسر کشور به دبیرخانه کشوری ارسال کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز گفت: ایده یک لحظه است و که به فکر انسان می‌آید و تبدیل به پدیده می‌شود و پدیده را معرفی می‌کند باعث پیشرفت جامعه و کسب درآمد بشود و انقدر به هجوم  به کار دولتی را کاهش دهیم و دانش‌آموزان را از این فضا فاصله دهیم.
عسگری نیکزاد افزود: ما حسرت کشورهای توسعه یافته را داریم و دانشجویان ما در دانشگاه در رشته‌های مختلف که کاربردی در کشور و بوم خودش ندارد و عمر خود را تلف می‌کند و دوران طلایی عمر خود را از دست می‌دهند.
وی با بیان اینکه موجب خوشبختی است که دانش‌آموزانی در دوران دبیرستان به سمت ایده‌پردازی می‌روند، تصریح کرد: شاید فرصت ایده را تبدیل به پدیده کردن پیش نیاید اما در هنرستان با تشویق همکاران و کارگاه‌ها هنرستان‌های به روز داشته باشیم و دانش‌آموزان خلاقیت خود را رو کند دانش آموزان را وارد مسابقه کنیم  نه مسابقه‌ای که برتری خود را نشان بدهند و فقط خود و هنر خود را نشان بدهند که باعث تحریک این دانش‌آموزان شود.
ارسال 1507 اثر به جشنواره ایده‌پردازان
معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه ۸۰ درصد مشاغل نیازمند آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای هستند، اظهار کرد: زمانی این امر محقق می‌شود که کارآفرینی را به عنوان پدیده‌ای نوین جایگاه  خود را در پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور پیدا کند.
اسفندیار نظری افزود: اهمیت و ترویج فرهنگ کارآفرینی در بین جوانان و هنرجویان باعث بهره‌وری و آموزش‌های کارگاهی در هنرستان‌ها است، قطعا پرداختن به بهره‌وری است.
وی تصریح کرد: آنچه امروز می‌تواند در عرصه نوآوری، ابتکار و خلاقیت به ما کمک کند برگزاری المپیاد و جشنواره‌های مختلف است و در تجلیل از نخبگان علمی در استان و کشور به هنرستان‌ها اختصاص دهیم.
معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: ۲۷ درصد جوانان ما بیکار هستند و ۴۰ درصد بیکاران کشور دانش‌آموختگان دانشگاه‌های عالی تشکیل می‌دهند.
وی افزود: یک هزار و ۵۰۷ ایده به دبیرخانه استان ارسال شد و استان مازندران ۲۵۸ ایده را به دبیرخانه ارسال کرده است.
 در حاشیه این مراسم نمایشگاه ایده باز و دست‌ ساخته‌ها و پروژه‌های فناورانه با ۴۷ غرفه دایر شد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰