کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیامبر اسلام (ص) از هویت حقیقی بانوان پرده برداشت/زن، آیینه دار شکوه الهی

22 آبان 1398 ساعت 8:00

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) از حقیقت وجودی بانوان پرده برداشت، گفت: بانوان آیینه دار جلال حق هستند و خداوند گنج‌های بزرگ معنوی را در وجودشان نهادینه کرده که خود بانوان باید با این نگاه وحیانی خود آسمانی و ظرفیت‌هایشان را شناخته و باور کنند.


به گزارش بلاغحجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری در همایش بهار در پاییز در سالن اجتماعات بنیاد شهید و امور ایثارگران رشت با تبریک ایام ولادت رسول اکرم (ص) اظهار کرد: دختران انجمن‌ اسلامی می‌توانند از اصالت، نجابت و روحیه انقلابی و ظرفیت‌های اخلاقی و معنوی گیلان حمایت و حراست کنند.
وی با بیان اینکه با ولادت پیامبر اکرم (ص) اتفاقات بزرگی در جهان افتاد، گفت: یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات این است که با ولادت آن حضرت از حقیقت انسانی زن و هویت انسانی بانوان رونمایی و یک ارائه متفاوت انجام شد.
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با بیان اینکه در دوران جاهلیت بانوان سهمی در جامعه نداشتند و حقوق آن‌ها محترم شمرده نمی‌شد، افزود: زنده‌به‌گور کردن دختران یکی از نشانه‌های عصر جاهلیت است، یعنی اساس وجود بانوان را در خلقت ننگ و اضافه می‌دانستند.
معرفی هویت زن به دنیا توسط پیامبر اکرم (ص)
حاج علی‌اکبری با اذعان به اینکه عدم توجه به فلسفه وجودی بانوان تنها مختص جاهلان عرب نبوده بلکه در برخی از فرق مسیحی نیز وجود داشته، بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) هویت انسانی بانوان را اولاً به خودشان و ثانیاً به بشریت معرفی کردند و در شرایط آن روز جامعه وجود دختر را برای خانه برکت و فرزند بهتر دانستند.
وی معرفی ظرفیت‌های عالی وجود بانوان به‌صورت تکوینی در فطرت و روح آنان را از دیگر اقدامات بزرگ رسول گرامی اسلام عنوان کرد و گفت: بانوان آیینه دار جلال حق هستند و خداوند گنج‌های بزرگ معنوی را در وجودشان نهادینه کرده که خود بانوان باید با این نگاه وحیانی خود آسمانی و ظرفیت‌هایشان را بشناسند و باور کنند.
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با بیان اینکه فاصله آموزش‌وپرورش با آنچه باید باشد بسیار زیاد است، تصریح کرد: باید خود بانوان به‌ویژه دختران جوان و مؤمن انقلابی، وظایف سنگین خود را بشناسند و باهمت خود کم‌کاری دیگران را جبران کنند، وظیفه نخست دختران جوان ما اهتمام نسبت به رشد جامع شخصیت خود است.
زن‌ستیزی نقطه اشتراک جاهلیت مدرن و کهن
حاج علی‌اکبری جاهلیت کهنه و مدرن در یک‌چیز مشترک هستند و آن زن‌ستیزی است، افزود: جاهلیت کهنه جسم زنان را زنده‌به‌گور می‌کردند و جاهلیت مدرن روح آنان را زنده‌به‌گور می‌کند و این جاهلیت بسیار خطرناک‌تر است.
وی با بیان اینکه جاهلیت مدرن ذهن را شلوغ و آشفته کرده و فرد خودش را گم می‌کند، گفت: وقتی ذهن شلوغ شود، امکان شناخت و اولویت‌گذاری را از انسان می‌گیرد و آنچه موردتوجه خودش است را وارد ذهن فرد می‌کند.
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان یکی از مهم‌ترین وظایف اتحادیه انجمن‌های اسلامی را مهندسی اذهان برشمرد و بیان کرد: انسان باید زوائد ذهن خود را حذف کند و بتواند خود را از این تشویش‌ها سبک و رها کند، افکار خود را منظم و اولویت‌بندی کند.
حاج علی‌اکبری با اذعان به اینکه سر هویت هزاران دختر را با تیغ تیز خطرناک بزک گری می‌برند، گفت: این عمل داعشی که هویت زنان و دختران ما را ذبح می‌کند ذهن آنان را مشوش کرده و روح آنان را از بین می‌برد.
موج بازگشت به خویشتن زنان در دنیا شکل‌گرفته است
وی بازگشت به خویشتن را یکی از امیدواری‌های دنیای امروز برای دختران دانست و بیان کرد: از بطن همان هویت غربی بسیاری از دختران و زنان نسبت به بازگشت به خویشتن که همان زن مسلمان است شکل‌گرفته و موجب امیدواری و خوشنودی است.
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با تأکید بر اینکه رشد عقلانی با تقویت بنیه فکری شکل می‌گیرد، با ارتباط با تاریخ، جهان‌شناسی و شناخت قواعد حاکم به تاریخ می‌توان اندیشه خود را گسترش داد و فکر خود را غنی کرد.
دانش آموزان سمپاد را دریابید
یکی از دانش آموزان محصل در دبیرستان فرزانگان رشت از تک‌بعدی بودن مدارس سمپاد اظهار گلایه کرد و گفت که باید مدارس سمپاد روحیه وطن‌پرستی و تلاش برای پیشرفت کشور را به دانش آموزان بیاموزند و مسئله جهاد علمی برای این دانش آموزان تبیین شود، چراکه امروزه مدارس سمپاد بیشتر تک‌بعدی شده و فعالیت پرورشی و تشکیلاتی بین مدارس سمپاد بسیار کم شده است، اگر این امور فرهنگی متناسب با امور مدرسه سمپاد تشکیل شود موجبات پیشرفت سمپاد را نیز فراهم می‌کند.
دانش آموران مدارس فرزانگان عضو در اتحادیه انجمن اسلامی معتقدند که نیاز مدارس سمپاد باید شناخته شود و برای رفع این نیازها تلاش شود، این دانش آموزان به دلیل توجه زیاد به درس و مافیای کنکور به سمت تشکل‌های دانش‌آموزی نرفته و نسبت به توطئه‌های دشمن آگاهی ندارند و این وظیفه اتحادیه‌های دانش‌آموزی است که نسبت به آگاه‌سازی این دانش آموزان اقدام و فعالیت بیشتری کند.
به گزارش فارس، مسائلی پیرامون حجاب در سطح شهرستان‌های استان گیلان و پرداختن به مسائل پیرامون وضعیت نامناسب حجاب و عدم پرداخت مناسب برای بهبود وضعیت حجاب، برنامه‌ریزی بیشتر دفتر نماینده ولی‌فقیه در گیلان برای حضور بیشتر جوانان و نوجوانان در نمازهای جمعه و توجه بیشتر به مسائل و مشکلات مدارس سمپاد از مطالبات اعضای انجمن اسلامی دانش‌آموزی دختر استان گیلان بود که به سمع و نظر نماینده رهبر انقلاب در اتحادیه دانش‌آموزی رسید.
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان دراین‌باره با تأکید بر ایجاد زمینه‌های بیشتر برای حضور جوانان در نمازهای جمعه تصریح کرد: باید از فرصت‌های استان که ظرفیت حضور جوانان در نمازهای جمعه را بیشتر می‌کند استفاده بهینه کرد، ائمه جمعه باید به نقش‌آفرینی جوانان در نمازهای جمعه و حضور و فعالیت بیشتر در امور پیرامون نماز جمعه تمرکز بیشتری داشته باشند و امیدواریم با تلاش حجت‌الاسلام‌ عادلی این‌ خواسته به‌حق جوانان محقق شود.
بدون کنش گری به‌جایی نمی‌رسیم
وی با اذعان به اینکه بدون کنشگری اجتماعی و اقدام آتش به اختیار به‌جایی نمی‌رسیم، افزود: انجمن اسلامی به دانش آموزان این قدرت را می‌دهد تا بتوانند تأثیرگذاری بیشتری داشته باشند و اقدام قانونی تمیز، مؤدبانه و درعین‌حال مؤثری داشته باشند.
مسئله حجاب در گیلان جدی گرفته شود
حاج علی‌اکبری با بیان اینکه مسئله حجاب و پوشش چندوجهی است، گفت: پوشش و مسئله حجاب هویتی است و چند وجه مختلف دارد که باید به آن توجه شود، دانش آموزان اتحادیه نیز می‌توانند با داشتن این نماد هویتی و پشتوانه اخلاق و معنویت و هنر تأثیرگذاری مناسبی بر روی دیگران داشته باشند.
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با تأکید بر حضور جدی‌تر انجمن اسلامی در مدارس سمپاد بیان کرد: این مراکز نیاز بیشتری به وجود تشکل‌های دانش‌آموزی است و خود دانش آموزان و اتحادیه نیز سهمی دارند که باید برای این مدارس ادا کنند و دانش آموزان سمپاد را نسبت به عضویت و فعالیت در انجمن اسلامی سوق بدهند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 406784

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/406784/پیامبر-اسلام-ص-هویت-حقیقی-بانوان-پرده-برداشت-زن-آیینه-دار-شکوه-الهی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com