کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده انتظامی مازندران اعلام کرد

دستگیری هکر 16 ساله در ساری/حساب بانکی 250 شهروند هک شد

21 آبان 1398 ساعت 17:56

فرمانده انتظامی مازندران از شناسایی و دستگیری متهم به کلاهبرداری اینترنتی و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان در شهرستان ساری خبر داد.


به گزارش بلاغ، سردار سید محمود میرفیضی طی گفت و گویی اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پليس فتای این فرماندهی و طرح شکایت مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی اش به ارزش 90 میلیون ریال، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات از مال باخته مشخص شد، فرد یا افرادی با دسترسی به اطلاعات حساب بانکی مال باخته اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی کرد و مبالغ سرقتی را صرف خريد شارژ و انتقال آن به دیگر حساب های بانکی هک شده کرده است.
فرمانده انتظامی استان مازندران از شناسایی متهم به هک حساب و برداشت غیرمجاز که نوجوانی 16 ساله است، خبر داد و افزود: متهم با انجام اقدامات اطلاعاتي شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر شد.

میرفیضی، افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس ضمن اقرار به بزه انتسابي عنوان داشت از خردادماه سال جاري با ايجاد آي دي در گروه هاي تلگرامي اقدام به تبليغ صيغه به صورت گسترده کرده و برای برقراري ارتباط و مشاهده پروفايل، طعمه های خود را به درگاه هاي جعلي بانک هدایت و اقدام به هک اطلاعات حساب بانکي آنان می کرده است.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: متهم در ادامه تحقیقات پلیس به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان و خرید شارژ تلفن و انتقال وجوه سرقتي به دیگر حساب هاي هک شده اعتراف کرد.

میرفیضی، افزود: با بررسي گوشي تلفن همراه متهم ليست درگاه هاي جعلي و 250 شماره کارت هاي بانکي اشخاص به همراه اطلاعات بانکي حساب هاي مذکور که توسط این فرد هک شده کشف شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران به شهروندان هشدار داد: در انجام خرید اینترنتی مراقب درگاه های جعلی بانک باشید تا در دام این افراد شیاد گرفتار نشوید.

انتهای پیام/


کد مطلب: 406780

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/406780/دستگیری-هکر-16-ساله-ساری-حساب-بانکی-250-شهروند-هک

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com