تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۴۰۶۷۰۸
اعتقاد قلبی ملت ایران به درستی راه انقلاب اسلامی که الهام گرفته از نهضت عاشورایی امام حسین(ع) است، قدرت معنوی عظیمی ایجاد کرد و باعث شد چه پیش از پیروزی و در جریان مبارزه و چه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در مقابله با انواع چالش‌ها و توطئه‌های داخلی و خارجی ایستادگی کند و به حرکت خود ادامه دهد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ معصومه مومنیان، فعال رسانه‌ای مشهد طی یادداشتی به تبیین این موضوع پرداخته است که نهضت امام حسین(ع) منشا قدرت معنوی انقلاب اسلامی و باطل السحر آن  در برابر همه مشکلات بوده است.
در این یادداشت آمده است:
اگر همه عمر انقلاب را ۴۰ سال بدانند، من اما باورم این است انقلاب ما، ۵۶ ساله است؛ چرا که نقطه شروع انقلاب قیام خرداد ۴۲ و آن فجایع تاریخی بود.
شاید آن زمان که امام راحل(ره) کودکان درون گاهواره‌ها را سرباران آینده آن حرکت تاریخی عنوان کردند، کسی مفهوم این سخن را نفهمید تا ۱۵ سال بعد که نوجوانان ایرانی، در کنار پدران و مادرانشان انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و 2 سال بعد هم در طولانی‌ترین جنگ قرن بیستم مردانه جنگیدند و اجازه ندادند وجبی از خاک کشورشان به دست بیگانه بیفتد.
اما مهم‌ترین نتیجه «انقلاب اسلامی»، «جمهوری اسلامی» است که ۴۰ سال است بر این کشور حاکم شده و معادلات ابرقدرت‌های جهان را به هم ریخته و بهتر است بگویم کابوس زورگویان و گنده لات‌های دنیا شده است.
انقلاب اسلامی ایران به اعتراف دوست و دشمن، از اساسی‌ترین انقلاب‌های جهان بود به طوری‌که بزرگ‌ترین متحد ایران در جهان یعنی ایالات متحده آمریکا را به بزرگ‌ترین دشمنش تبدیل کرد.
آن حرکتی که اول بار در نیمه خرداد سال 42 توسط امام خمینی(ره) و با دست خالی شروع شد، بر خلاف تمام مکر و نیرنگ‌ها و دد منشی‌ها تا سال ۵۷ تبدیل به حرکتی فراگیر شد و نظام جمهوری اسلامی ایران را بنا کرد و به این ترتیب انقلاب اسلامی از «موج اول دشمنی‌ها» سرافراز بیرون آمد، آتش نمرودیان برای این ملت گلستان و جمهوری اسلامی تاسیس شد.
تاسیس این حکومت مردم‌سالار دینی اما آغاز «موج دوم دشمنی‌ها» بود؛ از سویی نفوذی‌ها بودند که از صندلی مجلس تا کرسی ریاست‌جمهوری، ارکان نظام را فریبکارانه «فتح سنگر به سنگر» می‌کردند و از سوی دیگر، جنگ بود که 8 سال بر پیکر این نظام تازه‌ تاسیس تحمیل شد.
تهدید، تحریم، ترور، جدایی‌طلبی، بی‌پولی و جریان کثیف و خزنده نفوذ و نخست‌وزیر خائنی که خیلی زود مرام اصلی خود را نشان داد، همه و همه بر این نظام نوپا و تازه تاسیس تحمیل شد اما خم به ابرو نیاورد وذره‌ای از آرمانهایش فاصله نگرفت.
سال‌های جنگ هم طی شد، هزاران شهید، آزاده و جانباز نتیجه درنده خویی رژیم بعث بود که بعد از شاه ملعون، سردوشی‌های «سگ ژاندارم منطقه شدن» را بر شانه‌های ضحاک خوی خود نصب کرده بود و به این افتضاح، افتخار می‌کرد و قلاده‌اش را به دستان کثیف آمریکا سپرده بود.
جمهوری اسلامی ایران به مدد قدرتی پنهان و غیرمادی به نام ایمان، از آن جنگ هم سربلند بیرون آمد و این خود آغازی برای "موج سوم دشمنی‌ها" بود که در خرداد ۸۸ به اوج خود رسید؛ این بزنگاه هم با رهنمودهای رهبری، رد و نقشه‌ها و توطئه‌ها نقش بر آب، چهره کثیف نفاق رسوا و آرزوی خیلی‌ها را به گور برده شد.
بی گمان فرهنگ شیعه، جهان‌بینی انقلاب اسلامی و اصل ولایت فقیه سه منبع عمده قدرت معنوی جمهوری اسلامی و سرمایه اجتماعی نظام، مشارکت سیاسی گسترده مردم و مشروعیت سیاسی نظام جمهوری اسلامی مهم‌ترین شاخصه‌های ملی قدرت معنوی انقلاب اسلامی است.
 آنچه اما بیش از همه باعث ناکامی دشمنان این ملت و نظام شده، تأثیرگذاری انقلاب اسلامی بر تحولات منطقه و شکست توطئه‌ها و عداوت‌های دشمنان انقلاب اسلامی است که از آنها می‌توان به شاخصه‌های بین‌المللی قدرت معنوی انقلاب اسلامی تعبیر کرد.
انقلاب ایران هم «مولود» و هم «مولد» قدرت معنوی است، پیروزی ملت ایران در مقابل رژیمی که از همه امکانات سخت‌افزاری قدرت مثل ارتش و دستگاه‌های سرکوبگر و جاسوسی و حمایت‌های قدرت‌های بین‌المللی برخوردار بود، جز با تکیه بر قدرت معنوی که ریشه در باورهای عمیق دینی این ملت دارد، قابل تحلیل و توضیح نیست.
انقلابی که در مدتی اندک توانست به سلطه‌گری‌های آمریکا در ایران پایان دهد و قوی‌ترین رژیم خاورمیانه را از کشور بیرون کند، آن هم با دست خالی و با راهنمایی‌های رهبری در تبعید، چیزی شبیه معجزه است که بسیاری از اندیشمندان و صاحب‌نظران را شگفت زده کرد و چرتکه لیبرال‌ها را در هم شکست.
اعتقاد قلبی ملت ایران به درستی راه انقلاب اسلامی که الهام گرفته از نهضت عاشورایی امام حسین(ع) است، این قدرت معنوی عظیم را ایجاد کرد و باعث شد چه پیش از پیروزی و در جریان مبارزه و چه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در مقابله با انواع چالش‌ها و توطئه‌های داخلی و خارجی ایستادگی کند و به حرکت خود ادامه دهد و بیراه نیست اگر بگوییم باطل السحر همه دشمنی‌های ضد انقلاب و منشاء قدرت معنوی انقلاب، نهضت عاشورا است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴