تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰
کد مطلب : ۴۰۶۶۹۳
مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: در شش ماهه اول سال جاری با پیگیری و تلاش مسئولان کشوری 200 هزار فرصت شغلی تثبیت و از خروج نیروی کار از بنگاهها جلوگیری شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ کریم یاوری مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار  اعلام کرد:  در شش ماه اول سال جاری با پیگیری و تلاش مسئولان کشوری و استانی در حل و فصل مشکلات بنگاههای اقتصادی و همراهی و همکاری موثر کارگران ، کارفرمایان ، کار آفرینان و مدیران بنگاهها و دستگاههای اجرایی ذیربط و بانکها و بیمه‌ها بیش از 200 هزار فرصت شغلی تثبیت و از خروج نیروی کار از بنگاهها جلوگیری شد.
یاوری اعلام کرد: وزیر تعاون کار  رفاه اجتماعی بر حمایت موثر و جدی در جهت  تثبیت اشتغال نیروی کار در بنگاههای اقتصادی تاکید دارد و دستورات  موکدی به تمامی زیر مجموعه  های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در این باره صادر نموده است . مشکلات بنگاههای اقتصادی بدواً بایستی توسط کارفرمایان ، مدیران و سهامداران و مالکان بنگاهها حل و فصل شود و در صورت ادامه مشکل  وزارتخانه ها و دستگاهها  صادر کننده مجوز برای فعالیت  بنگاه باید به صورت  موثر در حل و فصل  مشکلات  اهتمام  نمایند.
وی اعلام کرد: بدیهی است، در صورت نیاز مشکلات بنگاهها در کارگروه‌های تسهیل  و رفع موانع تولید به ریاست استانداران  و عضویت دستگاههای اجرایی مرتبط و بانکهای عضو کارگروه در مرکز هر استان  مورد بحث و بررسی و رسیدگی و حل و فصل  قرار می‌گیرد.
نماینده  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رسیدگی به وضعیت  بنگاههای مشکل‌دار اعلام  کرد: یکی از وظایف  اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صیانت از نیروی کار شاغل  در بنگاههای اقتصادی است و برای صیانت  از اشتغال  و نیروی کار موجود  در بنگاهها حسب تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این وزارتخانه در این  مسیر در تمامی کارگروه‌های مرتبط حضوری فعال و موثر دارد.
یاوری گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در کشور نیز در حمایت از " رونق تولید"مستمراً جلسات  رسیدگی و حل و فصل  موانع تولید  را در دستور کار دارد.
به گفته این مسئول،  تا پایان  شهریور ماه  جاری بیش از هزارو 200 بنگاه  مشکلدار شناسایی و رصد و پیگیری حل و فصل  مشکلات آنها در دستور کار کارگروههای تسهیل  و رفع موانع تولید در استانها  و ستاد تسهیل و رفع  موانع تولید در کشور قرار گرفته است .
انتهای پیام/ب  





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما