کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در مراسم رونمایی کتاب شعر مازندرانی اسکیجه در آمل مطرح شد

اشعار مازندرانی تقویت کننده فرهنگ بومی و محلی

21 آبان 1398 ساعت 8:30

کتاب شعر مازندرانی اسکیجه با گردآوری مسعود بنی شیخ السلامی و مقدمه رضا سالاریان با بیش از 80 شعر از شاعران بومی سرا استان است که روز گذشته در سالن اداره ارشاد اسلامی آمل رونمایی شد.


به گزارش بلاغ، کتاب شعر مازندرانی اسکیجه با گردآوری مسعود بنی شیخ السلامی و مقدمه رضا سالاریان با بیش از 80 شعر از شاعران بومی سرا استان است در سالن اداره ارشاد اسلامی آمل رونمایی شد.

رضا سالاریان عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه  واژه های مازندرانی مانند نت های موسیقی تاثیرگذار هستند، گفت: کلمات شبیه رایحه عمل می کنند، وقتی آهنگی گوش می دهیم برایم نقطه گذاری می شود، به بیست سال قبل برمی گردیم، یاد خاطره ای خاص می افتیم و یا مکانی برایمان یادآور می شود.

وی با بیان اینکه اشعار مازندرانی یادآور آداب و رسوم این منطقه هستند، عنوان کرد: این مجموعه اشعار تقویت کننده خوبی برای فرهنگ بومی و محلی مازندران خواهد بود، که حتی در بسیاری از وارد آداب و رسومی و واژه های را که به دست فراموشی سپرده شده است را تجدید خاطرکند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر تصریح کرد: این اشعار برای هر مازندرانی حال خاصی دارد، که در زندگی ماشینی و بی مهر امروز تاثیر روانی مثبتی خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: نخستین شب شعر مازندران را در تهران زمانی که دانشجوی دانشگاه علم و صنعت بودیم برگزار کردیم و با کمک شاعران نمایشگاه صنایع دستی نیز راه اندذازی کردیم که بازخورد خیلی خوبی داشت.

رئیس سابق دانشگاه مازیار در پایان خاطرنشان کرد: این قبیل اتفاقات مایه خیرو برکت و انگیزه برای شاعران خواهد بود تا در مسیبر فرهنگ بومی مازندران گامی بردارند تا بیش از پیش این زبان شیرین رو به فراموشی سپرده نشود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 406679

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/406679/اشعار-مازندرانی-تقویت-کننده-فرهنگ-بومی-محلی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com