تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۴۰۶۶۷۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: حضور گردشگران و مسافران باعث می‌شود که فرهنگ بومی به مرور به فراموشی سپرده می شود و این نگران کننده است.
۰
plusresetminus
فرهنگ بومی مازندران نباید به فراموشی سپرده شود
عباس زارع در گفتگو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به روز ملی مازندران اظهار کرد: روز بیعت مردم با حسن بن زید علوی که نخستین حکومت تشیع را در مازندران و کشور بنیانگذاری کرد، به نام روز ملی مازندران نامگذاری شد.

وی تصریح کرد: هفته ملی مازندران از 13 آبان با تیرماه سزه شو شروع و تا 20 آبان با شب تولد نیما یوشیج خاتمه پیدا می کند که این اتفاق برای نخستین بار افتاده و باعث بهتر شدن برگزاری مراسم ها شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اولویت برنامه ها را ترویج فرهنگ و آداب و رسوم بومی این استان خواند و اظهار کرد: در هر شهرستانی برنامه های خاصی در این زمینه برگزار شد تا به هر چه بیشتر ترویج فرهنگ مازندران کمک کند، بیشتر سعی کردیم برنامه ها را در محصور مدارس قرار دهیم.

وی با بیان اینکه تاکنون بازخورد خوبی از برنامه داشتیم، خاطرنشان کرد: مردم علاقه زیادی به این برنامه ها نشان دادند و استقبال خوبی بود، مخصوصا برای تیرماه سزه شو که در پارک ها، سالن های همایش و.. منازل برگزار شد که این استقبال پیش بینی شده بود.

زارع اولویت اصلی اداره ارشاد را ترویج فرهنگ بومی و تاثیرگذاری آن در جامعه عنوان کرد و افزود: این هفته با نام مازندران پایه گذاری شده است، که نباید برنامه ها محدود به همین یک هفته باشد در نظر داریم این قبیل مراسم ها در طول سال ادامه داشته باشد.

وی گفت: حضور گردشگران و مسافران باعث می شود که فرهنگ بومی به مرور به فراموشی سپرده می شود و این نگران کننده است؛ برگزاری برنامه های برای ترویج فرهنگ بومی می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما