تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۴۰۶۶۶۲
نتایج یک بررسی جدید حاکی از آن است که استعمال دخانیات ریسک خطر ابتلا به افسردگی یا اسکیزوفرنی را دست کم 2 برابر افزایش می‌دهد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازدیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید حاکی از آن است که استعمال دخانیات ریسک  خطر ابتلا به افسردگی یا اسکیزوفرنی را دست کم ۲ برابر افزایش می‌دهد. 
محققان بریستول دریافتند که استعمال سیگار خطر ابتلا به اسکیزوفرنی را ۱۲۷ درصد افزایش می‌دهد؛ آنها همچنین یافتند که احتمال ابتلا به افسردگی برای افراد سیگاری دو برابر شده است.
اعتقاد بر این است که نیکوتین مانع از گیرنده های دوپامین و سروتونین در مغز می‌شود و در پی آن اختلالاتی مانند افسردگی برای فرد رخ می‌دهد.
این مطالعه که بر روی تقریباً نیم میلیون نفر انجام شده،  افسردگی و اسکیزوفرنی را به فهرست گسترده‌ای از موضوعات بهداشتی که قبلاً با دخانیات مرتبط هستند، اضافه می‌کند.
نتایج این پژوهش که در ژورنال پزشکی روانشناسی نیز منتشر شد، همچنین نشان داد که افراد با زمینه‌های اختلال سلامت روان بیش از سایر افراد در معرض مصرف دخانیات هستند.
رابین ووتتون، نویسنده اصلی و اعضای این گروه معتقدند که نیکوتین مانع از گیرنده‌های دوپامین و سروتونین در مغز می‌شود.
آمارها حاکی از آن است که میزان سیگار کشیدن در بین مبتلایان به سلامت روانی جدی بیش از ۵۰ درصد است.






بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴