تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۴۰۶۶۳۰
رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: با استفاده از پتانسیل میان علوم شناختی و رسانه‌ها می توان تفکر جامعه را هدایت کرد، علوم شناختی می‌تواند به رسانه‌ها در دستیابی به اهداف‌شان کمک کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ محمد تقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به نقش علوم شناختی و رسانه گفت: علوم شناختی به عنوان یکی از دانش‌های نو محسوب می شود، این رشته از مجموعه‌های علم اعصاب، روان‌شناسی، زبان‌شناسی، هوش مصنوعی و فلسفه ذهن شکل گرفته است و کاربرد زیادی در رشته‌های فرعی مانند پزشکی، آموزش و پرورش، جامعه شناسی، سیاست، علوم اطلاعات، ارتباطات و رسانه‌های گروهی و مهندسی پزشکی پیدا کرده است.
وی افزود: صاحبان رسانه با شناخت ذهن مخاطب می‌توانند برنامه‌ها و اهداف‌شان را در چارچوب آنچه در ذهن مخاطب‌ رسانه‌شان می‌گذرد تعریف کنند به طوری که رسانه ها وسیله ای برای ایجاد شناخت افراد و جامعه هستند.
احمدی تصریح کرد: در کشور ایران مردم به خاطر اینکه به هر رسانه ای دلبستگی و اعتماد ندارند و از منابع مختلف اخبار مورد نیاز خود را تأمین می کنند تغییر تفکر و هدایت جامعه تلاش و برنامه ریزی می خواهد.
وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد، رسانه ها در شناخت مردم از زندگی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و فلسفی تأثیر گذار هستند که در این رابطه باید از انتشار اخبار نگران کننده پرهیز شود و در مقابل اخبار خوب را عمیق ترو جذاب تر تدوین و پراکنده شود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴