مدیر جهاد کشاورزی بابلسر خبر داد

پیش‌بینی برداشت 75 هزار تن مرکبات در بابلسر

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۴۰۶۶۰۴
مدیر جهاد کشاورزی بابلسر از پیش‌بینی برداشت 75 هزار تن مرکبات در این شهرستان خبر داد.
۰
plusresetminus
پیش‌بینی برداشت 75 هزار تن مرکبات در بابلسر
حمیدرضا رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: در سال جاری 9 هزار و 650 هکتار از اراضی شالیزاری بابلسر زیر کشت مجدد و رتون رفته که تاکنون حدود 3 هزار هکتار برداشت صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: درحالی که ابتدای سال با مشکلات سیل و آب‌گرفتگی در سطح شهرستان مواجه بودیم اما خوشبختانه در عملکرد برداشت، تاثیر چندانی نداشت و با مناسب بودن شرایط آب و هوایی پس از سیل حتی کشاورزان بابلسری 5 درصد افزایش برداشت داشتند.

این مسئول با اشاره به سطح باغات در بابلسر، خاطرنشان کرد: سطح باغات در بابلسر دو هزار و 500 هکتار است که از این میزان دو هزار و 200 هکتار به مرکبات اختصاص دارد.

مدیرجهاد کشاورزی بابلسر با بیان اینکه هنوز برداشت مرکبات به صورت کامل شروع نشده است گفت: فقط در بین مرکبات، برداشت ارقام نارنگی پیش‌رس و نارنگی اُنشو در بابلسر شروع شده و پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 75 هزارتن برداشت مرکبات داشته باشیم.

رحمانی درخصوص اقدامات صورت گرفته برای مبارزه با آفات مرکبات به‌ویژه مگس مدیترانه‌ای یادآور شد: برگزاری هفت مانور، یک همایش و ایجاد 8 ایستگاه مبارزه بخشی از عملکرد درخصوص مبارزه با مگس مدیترانه‌ای بوده است.

وی افزود: تاکنون خسارت چندانی از بابت مگس مدیترانه‌ای به محصول پرتقال تامسون وارد نشده اما 5 درصد از نارنگی پیش‌رس آسیب دیده‌اند.

مدیرجهاد کشاورزی بابلسر با اشاره به نحوه پرداخت خسارت به محصولات کشاورزی گفت: پرداخت خسارت به محصولات کشاورزی فقط درصورت شرایط آب و هوایی و حوادث غیرمترقبه انجام می‌شود و به آفات و بیماری‌ها تعلق نمی‌گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰