کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود خبر داد

پیش‌بینی برداشت 1500 تن سویا در میاندورود

20 آبان 1398 ساعت 8:00

مدیر جهادکشاورزی میاندورود از پیش بینی برداشت 1500 تنی سویا در این شهرستان خبر داد.


سید اسماعیل علوی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: از آغاز فصل خرید تضمینی دانه روغنی سویا تاکنون بیش از 15 تن سویا از کشاورزان میاندورودی با قیمت تضمینی خریداری شد و پیش‌بینی می‌شود هزار و 500 تن سویا توسط سویاکاران میاندورودی برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه امسال 747 هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان زیر کشت سویا رفت، افزود: هر كيلوگرم دانه روغني سويا با دو درصد ناخالصي و 12 درصد رطوبت 29 هزار و 633 ریال از كشاورزان خريداری می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود بیان کرد: کارخانه آرد مومنی میاندورود به‌عنوان مرکز خرید تضمینی دانه روغنی سویا در این شهرستان تجهیز و راه اندازی شد و برای رفاه حال کشاورزان و ایجاد تعامل در نظام خرید، نماینده این مدیریت در مرکز خرید حضور دارد.

علوی درباره خواص دانه روغنی سویا خاطرنشان کرد: تحقیقات مختلف نشان می‌دهد که دانه سویا با کاهش خطر سرطان سینه و پروستات در ارتباط است و مواد غذایی حاصل از سویا شامل شیر سویا، توفو، سس سویا و روغن سویا حاوی مقادیر زیادی اسید فیتیک، آلفا لینولئیک اسید و ایزوفلاون است.

وی کشت دانه روغنی سویا در مازندران را بهاره و تابستانه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر برداشت سویای بهاره در اراضی خشکه‌زاری در حال انجام است و با توجه به اینکه ميانگين عملكرد دانه سویا در این شهرستان دو تن در هكتار است، افزود: پیش‌بینی می‌شود یک هزار و 500 تن دانه سويا در زمین‌های کشاورزی اين شهرستان برداشت شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 406590

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/406590/پیش-بینی-برداشت-1500-تن-سویا-میاندورود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com