تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
کد مطلب : ۴۰۶۵۷۲
بررسی‌های دانشمندان نشان می دهد ذوب شدن یخ‌های قطب شمال باعث ایجاد فضایی مناسب برای رشد و نمو ویروس‌ها و انتقال آنها به برخی پستانداران دریایی شده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازیاهونیوز، تحقیقات جدید پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد افزایش دمای کره زمین و ذوب یخ های قطبی که موجب بالا آمدن آب دریاها و اقیانوس ها شده، پیامدهای دیگری نیز داشته و از جمله موجب انتقال ویروس های مرگبار به برخی جانداران دریایی شده است.
از جمله جاندارانی که ممکن است این ویروس های مرگبار به آنها منتقل شود، می توان به سمورهای دریایی، خوک آبی و شیرهای دریایی اشاره کرد.

از جمله ویروس هایی که به علت گرمایش زمین در آب های دریای شمال امکان فعالیت پیدا کرده، می توان به ویروس پی دی وی اشاره کرد که اگر چه قبلا هم وجود داشته، اما در سال های اخیر موجب افزایش ابتلای جانداران دریایی به مرض هاری شده است، دامنه فعالیت این ویروس به اقیانوس آرام نیز کشیده شده است.
مطالعه جدید که از 15 سال قبل آغاز شده نشان می دهد ویروس پی دی وی می تواند برخی جانداران دریایی را به کشتن دهد و اگر روند گرمایش زمین متوقف نشود،این مشکل تشدید می شود. گفتنی است بین سال های 1979 تا 2018 میزان یخ های دریای شمال در مجاورت قطب شمال در هر دهه به طور متوسط 12.8 درصد کمتر شده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷