کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دولت و مجلس نباید در اصلاح قوانین مالیاتی به کارمند و کارگر فشار بیاورند

19 آبان 1398 ساعت 17:40

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه حمایت از اقشار ضعیف باید در بودجه سال 99 دیده شود گفت: دولت و مجلس باید راه‌های فرار مالیاتی را مسدود کرده و قوانین این بخش را اصلاح کنند لذا نباید فشار جدیدی به کارمند و کارگر وارد شود.


به گزارش بلاغ صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار درباره لزوم حمایت از اقشار ضعیف جامعه در بودجه سال 99، گفت: باید در اجرای قوانین مالیاتی بازنگری ویژه‌ای از سوی دولت صورت گیرد. 
وی افزود: باید محل فرار مالیاتی سریعا شناسایی شده و اگر نیاز به اصلاح قوانین است، از کمک مجلس بهره‌مند شوند. 
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افراد متمول و خانواده‌هایی که درآمد بالایی دارند، از طریق راه‌های گوناگون باید مالیات گرفته شود، ضمن اینکه از افراد فعال در حوزه‌های دلالی و سوداگری با اتخاذ تمهیدات ویژه مالیات اخذ شود.
بدری افزود: شرایط در  حال حاضر به گونه‌ای است که افرادی که دارای شفافیت لازم در درآمدها وحقوق‌های خود هستند، مالیات اخذ شده و بلافاصله هنگام دریافت حقوق، در فیش‌های خود کسر مالیات آنها مشخص است.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: باید دولت و مجلس تلاش کند منابع درآمدی مالیاتی را روشن کرده و از فرارهای مالیاتی جلوگیری کنیم. 
بدری گفت: اقدامات دولت برای اصلاح قوانین مالیاتی ناکافی است، اما باید قوای مجریه و مقننه در راستای کمک به یکدیگر گام‌های اساسی در این مسیر بردارند. 
وی خاطرنشان کرد: هر کسی که فعالیت‌های اقتصادی و تجاری دارد باید مالیات واقعی خود را به دولت بپردازد.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: نباید دولت و مجلس در راستای تصویب قوانین جدید و نظارت بر آن به دنبال فشار بیشتر به طبقه کارگر و کارمند به منظور دریافت مالیات بیشتر باشند و در همین زمینه باید مراقبت‌های لازم صورت گیرد. 
وی تصریح کرد: اراده دولت برای اصلاح قوانین مالیاتی و کاهش فرار مالیاتی خوب است، اما کافی نیست، ضمن اینکه باید این نیت خیر به سرانجام لازم برسد. 





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 406570

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/406570/دولت-مجلس-نباید-اصلاح-قوانین-مالیاتی-کارمند-کارگر-فشار-بیاورند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com