کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمریکا و حیات مجدد داعش

19 آبان 1398 ساعت 16:20

امریکا در صدد ساماندهی مجدد به داعش به منظور اعزام به دیگر مناطق جهان اسلام اعم از آسیای میانه، شرق آسیا، شمال آفریقا به منظور جلوگیری از اتحاد و انسجام امت واحده و مشغول نمودن مسلمانان به امورات واهی و چپاول سرمایه‌های جهان اسلام است.


به گزارش بلاغ در سال 1816 میلادی زمانی که گلادسون بهره‌گیری از آیات نورانی مجید در زندگی فردی و اجتماعی بریتانیا کبیر را مطرح نمود خودش نیز فکر عمل به آن با این وسعت در غرب را نمی‌کرد.
جناب گلادسون در ادامه دیدگاه خود به نخبگان جامعه خویش عنوان می‌نمایند شرط سازی و جاری شدن آموزه‌های احکام نورانی قران در جامعه غرب و بریتانیا متروک قرون وسطایی معرفی نمودن احکام قران در بین صاحبان آن خود یعنی جهان اسلام می‌باشد.
و اما چگونگی طرح آن دیدگاه در آن دوران که جناب گلادسون سمت نخست وزیری دولت انگلستان را به عهده داشت، سیاست‌هایش در استیلا و حاکمیت بر کشورهای اسلامی مورد انتقاد شدید جناح و جناح‌ها رقیبش قرار می‌گیرد مجلس نمایندگان انگلستان اقدام به احضار نخست وزیر می‌نماید.
نخست وزیر به کادو پیچ نمودن یک جلد قرآن مجید در جمع نمایندگان دولت استعمارگر انگلستان حاضر می‌شوند. خطاب به منتقدین و مخالفین خود اظهار می‌نماید من کاری به جناح‌بندی و دیدگاه‌های حزبی شما نمایندگان مردم انگلستان ندارم و ادامه می‌دهند کشورهای اروپایی در صدد با بازسازی و ساماندهی سیاست‌های خود به منظور گسترش نفوذ خود در مناطق مستعد جهان اعم از آفریقا، آسیا، اقیانوسیه می‌باشند و ما در این برهه از زمان رقبای همانند فرانسه، پرتقال، روسیه(اتحاد جماهیر شوروی) و به جهت اینکه از این رقبا عقب نمانیم لازم است: دستورات و مقررات فردی و اجتماعی این کتاب را در زندگی فردی و اجتماعی خود در قالب برنامه‌های ویژه عملیاتی و اجرائی نمائیم و تفکرات امیدبخش این کتاب را در بین صاحبان آن منزوی و عامل عقب‌‌ماندگی ترویج و تبلیغ نمائیم و در واقع دین افیون توده‌ها را با عمل به دستورات آن در زندگی خود و عامل عقب‌ماندگی در زندگی صاحبان آن با تبلیغ منفی به پیروان آن بقبولانیم.
یکی از نمایندگان حاضر در جلسه توضیح جناب نخست‌وزیر با شور و شعف می‌گویند نویسنده و صاحب امتیاز این را معرفی تا با حربه آن و بکار گرفتن نویسنده بتوانیم آقا و سرور جهان باقی بمانیم.
جناب نخست‌وزیر می‌گویند این کتاب قرآن مسلمانان است و می‌گویند تا زمانیکه تفکرات این کتاب در زندگی پیروان آن تبلیغ و ترویج می‌گردد و جزیی از زندگی جهان اسلام می‌باشد ما نمی‌توانیم برنامه‌های استعماری و استعمارگرانه خود را در آسیا با محوریت غرب آسیا و کشورهای آفریقایی در تصاحب سرمایه‌های جهان اسلام نمائیم و عمده‌ترین برنامه در انشقاق جهان اسلام ایجاد و اختلاف و فرقه‌سازی و تکفیر مسلمانان نسبت به هم می‌باشد در صد ساله اولیه این شعار مخرب و متروک نمودن تفکرات حیات‌بخش قران در زندگی فردی و اجتماعی جهان اسلام و عمل به تفکرات حیات‌بخش و زندگی‌آفرین قرآن در غرب با عمل به تز جناب گلادسون و انسجام‌بخشی زندگی فردی و اجتماعی غرب آنچنان با تاروپود زندگی غربیان عجین شد که عالم اندیشمند جهان اسلام در عصر حاضر سیدجمال‌الدین اسدآبادی می‌فرمایند کل اروپا را گشتم اسلام را دیدم ولی مسلمان را ندیدم و در جایی دیگر می‌فرمایند کل جهان اسلام را گشتم مسلمان دیدم ولی اسلام را ندیدم.
با این مقدمه به موضوع اصلی بحث که احیاء مجدد داعش یا همان دولت اسلامی شام و عراق برمی‌‌گردیم بعد از اضمحلال پیمان ورشو که پایان جنگ سرد در بین 2 ابرقدرت شرق و غرب می‌باشد امام خمینی(ره) بعنوان رهبر انقلاب ملت ایران در سال 1367 به رئیس جمهور اتحاد جماهیر شوروی پیش‌بینی پایان عمر نظام کمونیستی را نوید دادند.
آمریکا بعد از اضمحلال پیمان ورشو خود را حاکم بلامنازعه دنیا معرفی و در قالب نظم نوین جهانی درصدد دیکته نمودن سیاست‌های یک‌جانبه گرایانه خود بر کل جهان برآمدند با ایجاد اتحادیه‌های نوین و بهره‌گیری امت اسلام از تفکرات انقلاب اسلامی خصوصا غرب آسیا و شمال آفریقا که جایگاه‌ ویژه‌ای در نظم نوین جهانی آمریکا داشت اقدام به تغییر و تجدیدنظر در سیاست‌های یک‌جانبه گرایانه خود در غرب آسیا با فکر ایجاد خاورمیانه جدید با وجود بیداری اسلامی یا بهار عربی نموده است.
برابر اعلام نظر تئوریسین‌های انقلابات مخملی شما راه ایجاد خاورمیانه از بین بردن جبهه مقاومت که منشا و سرچشمه آن تفکرات انقلابی ملت ایران بوده می‌باشد از سر راه بردارند و در این ارتباط نیز در مرحله اول انشقاق در کشورهای ایران، سوریه، عراق و لبنان و ایجاد چندین کشور کوچک با حاکمان وابسته به خود می‌باشد.
در این ارتباط از اوائل قرن بیست‌ویکم داعش یا همان دولت اسلامی شام و عراق بوجود آوردند و در چند سال سیطره‌ خود در کشورهای عراق و سوریه انواع و اقسام جنایت‌ها بر مردمان کشورهای عراق و سوریه روا داشتند با انسجام درونی و ساماندهی جبهه مقاومت با فرماندهی سپاه اسلام قاسم سلیمانی موفق به سرنگونی دولت خودخوانه شام و عراق شدند.
ترامپ رئیس جمهور دیوانه آمریکا با سیاست‌‌های مرد دیوانه با فراخوان و اعلام جلوگیری از ورود تروریست‌های داعش به کشورهای مبدا خود در صدد سازماندهی و ساماندهی مجدد به داعش به منظور اعزام به دیگر مناطق جهان اسلام اعم از آسیای میانه، شرق آسیا، شمال آفریقا به منظور جلوگیری از اتحاد و انسجام امت واحده و مشغول نمودن مسلمانان به امورات واهی و چپاول سرمایه‌های جهان اسلام می‌باشند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 406561

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/406561/آمریکا-حیات-مجدد-داعش

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com