کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

19 آبان 1398 ساعت 15:50

مشاور رئیس و دبیر کمیته درآمدزایی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور از تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری برای جلب مشارکت سرمایه‌گذاران در دانشکده و آموزشکده‌های این دانشگاه در سطح کشور خبرداد.


به گزارش بلاغ به نقل ازروابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه اس استان فارس، حمیدیزدانیان امروز در حاشیه بازدید از دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید باهنر شیراز، گفت: با تدوین بسته‌های سرمایه گذاری به دنبال تقویت ارتباط و همکاری بیشتر بین بخش خصوصی و صنعت با دانشگاه هستیم.
وی بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلاتی که ناشی از تحریم و سوء مدیریت‌ها در کشور وجود دارد هنوز نتوانستیم از ظرفیت‌های داخلی و به ویژه اماکن دولتی به خوبی استفاده کنیم که در این زمینه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در حوزه فعالیت و رسالت‌های خود نسبت به ایجاد کمیته درآمدزایی اقدام کرده است.
یزدانیان افزود: استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و مشارکت دادن آنان برای سرمایه‌گذاری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌تواند یک راهکار اساسی برای تامین کمبود بودجه‌ها باشد.
وی ادامه داد: در آئین نامه مالی دانشگاه فنی و حرفه‌ای دو وجه برای مشارکت بخش خصوصی با دانشگاه پیش‌بینی شده که در پی آن سرمایه گذارانی که تمایل به همکاری و سرمایه‌گذاری در محیط‌های دانشگاهی دارند می‌توانند از این ظرفیت بهره‌مند شوند.
مشاور رئیس و دبیر کمیته درآمدزایی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: در حال حاضر بررسی وضعیت دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان‌های مختلف کشور برای مشارکت با بخش خصوصی و تقویت ارتباط آنان با صنعت در دست اقدام است که پس از آن برای هر منطقه‌ای با توجه به اقلیم جغرافیایی و ظرفیت‌های موجود پیش‌بینی طرح می‌شود.
یزدانیان تصریح کرد: بر این باوریم برای استفاده بهینه از خدمات، دستگاه‌های دولتی باید به سمتی بروند تا در قالب کمیته یا شورا‌هایی با عنوان مشارکت‌ها از فضا‌های دراختیار و ظرفیت‌هایی که دستگاه‌های دولتی در اختیار دارند بیشترین استفاده را برده و درآمد تهیه کنند.
وی تصریح کرد: درآمدزایی در دانشگاه‌های دولتی یک موضوع جدید است و معاونت اداری، مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز این مهم را آغاز کرده با توجه به شرایط اقتصادی کشور موضوع مهمی است که باید بیش از پیش برای آن تلاش و برنامه‌ریزی شود.
مشاور رئیس و دبیر کمیته درآمدزایی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور افزود: باید مسئولان عالی رتبه کشور نیز با ایجاد ثبات و آرامش اقتصادی و حمایت از سرمایه‌گذاران شرایط را طوری فراهم کنند تا سرمایه‌گذاری نسبت به سرمایه‌گذاری رغبت بیشتری داشته و بجای سرمایه گذاری در کشور‌های همسایه در داخل کشور مشغول فعالیت شوند.
یزدانیان بیان کرد: امروز سرمایه‌گذاران نیازمند همراهی بیشتر دولتی‌ها هستند و باید روی بازتر و خوش‌تر با آنان برخورد و بستر آرام و راحت برای آنان فراهم شود و این را نیز بدانیم که، یک سرمایه گذرار با اندک ناآرامی می‌رود.
مشاور رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های موجود در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس اشاره و با قدردانی از دکتر جامعی رئیس این دانشگاه گفت: با توجه به امکانات موجود و دسترسی مناسب شهری امکان ارتباط با بخش خصوصی برای پیوند ارتباط دانشگاه و صنعت و همچنین ایجاد درآمدزایی در دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان به ویژه شهر شیراز وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها بهره لازم را برد.
براساس این گزارش، مشاور رئیس و دبیر کمیته درآمدزایی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در سفر به استان فارس از دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید باهنر شیراز بازدید کرد.
یزدانیان از بخش‌های مختلف دانشکده فنی شهید باهنر از جمله خوابگاه در دست ساخت، مجتمع فرهنگی و مذهبی، کارگاه چوب و سایر بخش‌ها بازدید و در جریان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این دانشکده جهت مشارکت با بخش خصوصی در اجرای طرح‌های مختلف قرار گرفت.
یزدانیان همچنین امروز در جمع شواری معاونین دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس که در حضور دکتر جامعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس برگزار شد، شرکت کرده و به تشریح سیاست‌های و برنامه‌های کمیته درآمدزایی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور پرداخت.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 406558

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/406558/تدوین-بسته-های-سرمایه-گذاری-دانشگاه-فنی-حرفه-ای

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com