تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۴۰۶۵۵۰
دبیر ستاد هفته ملی پارالمپیک گفت: مهم‌ترین مشکلات ورزشکاران معلول، نابسامانی تجهیزات و اماکن ورزشی است که حمایت سازمان‌ها و نهادها را می‌طلبد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ حسین شهریاری دبیر ستاد هفته ملی پارالمپیک در گفت‌وگو با خبرنگار  اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ هزار ورزشکار معلول و جانباز در برنامه‌های دوازدهمین دوره گرامیداشت هفته پارالمپیک مشارکت دارند.
وی بابیان اینکه چهار هزار و 500 نفر از استان تهران در این برنامه‌ها شرکت می‌کنند، گفت: ۶۰ هزار نفر از معلولان و جانبازان ورزشکار در روز پارالمپیک مصادف با چهارشنبه 22 آبان ماه گرد هم جمع می‌شوند.
دبیر ستاد هفته ملی پارالمپیک با بیان اینکه 31 برنامه متنوع برای این هفته در نظر گرفته‌شده است، ادامه داد: جشنواره آموزش و عصای سفید، میثاق با امام (ره) و شهدا، تجلیل از خانواده‌های جانباز و معلول و بانوان قهرمان، تجلیل از مراقبین معلولانی که در بهزیستی نگهداری می‌شوند، حضور قهرمانان در میزگردهای تخصصی در برنامه‌های تلویزیونی و جشن اصلی که روز آخر هفته پارالمپیک هم‌زمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.
وی در ادامه بیان کرد: ایستگاه‌هایی برای ورزش آمادگی جسمانی و ورزش‌های عمومی در سراسر کشور ایجاد کرده‌ایم که بخش عمومی ورزش جانبازان و معلولان در این ایستگاه‌ها تشکیل می‌شود و کلاس‌های آموزشی توسط فدراسیون جانبازان و معلولان و کمیته ملی پارالمپیک برای بانوان و مردان برگزار می‌شود.
دبیر ستاد هفته ملی پارالمپیک بابیان اینکه ورزش کردن باعث ایجاد شادابی و نشاط در روحیه معلولان می‌شود، گفت: وقتی معلول در فضای بیرون از منزل قرار می‌گیرد انگیزه و نشاط و خودباوری و حس امید به زندگی پیدا می‌کند و از انزوا خارج می‌شود و با ورود به جامعه، نهادها نسبت به رسیدگی به این اقشار احساس مسئولیت بیشتری می‌کنند.
شهریاری، نابسامانی اماکن و تجهیزات ورزشی را از مشکلات ورزشکاران معلول عنوان کرد و افزود: در ساماندهی اماکن و امکانات ورزشی نقص عمده داریم و با توجه به اینکه تجهیزات ورزش جانبازان و معلولان پیچیدگی خاصی دارد، باید سازمان‌ها و نهادهای اجتماعی در این خصوص هیئت ورزش جانبازان و معلولان و فدراسیون معلولان را حمایت کنند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴