تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۴۰۶۵۱۸
چین به تازگی یک قطار مترو بدون راننده توسعه داده که آزمایش‌های بیشتری را با سطح اتوماسیون بالاتر، سرعت سریع‌تر و مصرف انرژی کمتری پشت سر گذاشته است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازشینهوا، چین به تازگی یک قطار مترو  بدون راننده توسعه داده که آزمایش‌های بیشتری را با سطح اتوماسیون بالاتر، سرعت سریع‌تر و مصرف انرژی کمتری پشت سر گذاشته است.
ساخت قطار مترو توسط CRRC Tangshan Ltd. Ltd. یکی از تولیدکنندگان اصلی قطار سریع‌السیر چین، در همه زمان‌ها از جمله باز و بسته شدن درها، شناسایی موانع و رسیدگی به شرایط اضطراری می‌تواند بطور خودکار کار کند.
این قطار با ۶ واگن حمل و نقل می‌تواند تا ۲۳۰۰ نفر را در یک سفر حمل کند؛ مدل آزمایشی به گونه‌ای طراحی شده است که با حداکثر سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت، ۵۰ درصد سریع‌تر از متروهای معمولی در شهرهای داخلی و خارج از کشور اجرا شود.
قطار خودران از جنس فولاد ضد زنگ سبک، بسیار سبک تر از نمونه‌های سنتی است و هر مترو می‌تواند در حدود ۴ میلیون کیلووات ساعت برق در سال صرفه جویی کند.
ائو زکیان، طراح مرکز تحقیقات و توسعه محصولات این شرکت گفت: «من معتقدم که این قطار بدون راننده  می‌تواند رقابت بین المللی چین در زمینه حمل و نقل ریلی را بهبود ببخشد، صنایع را ارتقا داده و تجربه سفر بهتری را برای مسافران فراهم کند».







بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما