تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۷
کد مطلب : ۴۰۶۴۹۸
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی تشکیل طرح پایتخت کتاب به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در این دو شهرستان‌ خبر داد.
۰
plusresetminus
تشکیل طرح پایتخت کتاب در سوادکوه و سوادکوه شمالی
مهدی یزدانی شورمستی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه یکی از شاخص‌های پیشرفت در جامعه امروز کتاب‌خوانی است، از تشکیل طرح پایتخت کتاب در شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: طرح‌های روستاهای دوستدار کتاب و جام باشگاه‌های کتابخوان نیز در این دو شهرستان در حال اجرا است. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی، از جمله برنامه‌های این هفته در شهرستان به برگزاری مسابقه کتابخوانی، نشت‌های کتاب‌خوان، برپایی نمایشگاه کتاب، عطرافشانی مزار شهدا، فضاسازی محیطی با رویکرد ترویج کتاب و کتاب‌خوانی، نواختن زنگ مطالعه در مدارس، برنامه‌های فرهنگی ترویج کتاب‌خوانی با محوریت کودکان، جلسات نقد و معرفی کتاب اشاره کرد. 

وی با اشاره به نبود کتابفروشی یا شهر کتاب، در سطح شهرستان، برپایی نمایشگاه فروش و عرضه کتاب در سوادکوه را یک فرصت برای کتاب‌دوستان و ترویج فرهنگ کتابخوانی برشمرد و گفت: نمایشگاه کتاب در این ایام، در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان‌ها برپا می‌شود و همچنین، علاقمندان شهرستانی به شرکت در نمایشگاه کتاب استانی به این نمایشگاه اعزام می‌شوند.

یزدانی با بیان اینکه نشست‌های جمع‌خوانی کتاب و معرفی کتاب برای کودکان و نوجوانان و بانوان برگزار می‌شود، با اشاره به اهمیت دوران کودکی و نوجوانی در شکل‌گیری شخصیت فرد، در رابطه انتخاب قشر بانوان گفت: بانوان به‌عنوان پرورش‌دهنده نسل آینده، نیازمند نوسازی آگاهی و افزایش دانسته‌های خود از طریق مطالعه هستند و مطالعه با هر هدفی اعم از سرگرمی یا یادگیری موجب ایجاد تغییرات در اندیشه خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷