«استیو بَنِن» استراتژیست سابق رئیس‌جمهور آمریکا در یک جلسه دادگاه اذعان کرد، کارزار او در جریان انتخابات 2016 به استفاده از «حقه‌های کثیف» برای پیروزی در انتخابات تمایل داشت و این کار را انجام هم داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«استیو بَنِن» استراتژیست سابق دونالد ترامپ در کاخ سفید و عضو ارشد کارزار انتخاباتی ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا در جلسه دادگاه یکی از مشاوران و دوستان نزدیک ترامپ به استفاده کارزار او از حُقه‌های کثیف و ارتباط این کارزار با سایت افشاگر ویکی‌لیکس اذعان کرد.
در حالی که دموکرات‌ها در آمریکا در حال پیش بردن تحقیقات خود در زمینه استیضاح دونالد ترامپ و علنی کردن روند این تحقیقات هستند، «استیو بَنِن» استراتژیست سابق دونالد ترامپ در کاخ سفید در جریان کارزار انتخاباتی ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا در جلسه محاکمه «راجر استون» دستیار و مشاور انتخاباتی سابق «دونالد ترامپ» در دادگاه حاضر شده و اذعان کرده است که ستاد انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ به استفاده از «حقه‌های کثیف» به منظور پیروزی در انتخابات مایل بوده است.
به گزارش روزنامه «نیویورک تایمز»، بَنِن در جلسه دادگاه رسیدگی به هفت اتهام وارد شده علیه راجر استون به عنوان یکی از شهود به دادگاه فراخوانده شده بود.
استراتژیست سابق ترامپ در این جلسه دادگاه از ارتباطات و صحبت‌های خود با آقای استون صحبت کرد. به گفته بنن، استون در زمینه «بُعد سرسختانه‌تر سیاست» مهارت بالایی داشت.
بنن به عقب افتادن ۱۶ درصدی ترامپ از «هیلاری کلینتون» در سه ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ (طبق نتایج نظرسنجی‌ها) اشاره کرد و گفت: «وقتی شما اینقدر عقب بیفتید، سعی خواهید کرد از هر وسیله‌ای در جعبه ابزار خود استفاده کنید... (اقداماتی از قبیل) تحقیق کردن علیه اپوزیسیون خود و حُقه‌های کثیف».
نیویورک تایمز که پیش از این هم گزارش‌هایی درباره ارتباطات راجر استون و مشاوران ترامپ با اتباع روس، واسطه‌ها و مقام‌های سایت افشاگر «ویکی لیکس» منتشر کرده بود، در گزارش تازه خود درباره استون نوشت: «آقای استون که عضو اجرایی حزب جمهوری‌خواه و دوست ۴۰ ساله رئیس‌جمهور ترامپ است، به درغگویی به کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در سال ۲۰۱۷ و تلاش برای لاپوشانی کردن اقدامات خلاف خود و ممانعت از شهادت یک شاهد دیگر به نام رَندی کِردیکو متهم شده است».
 

«راجر استون» دستیار و مشاور انتخاباتی سابق «دونالد ترامپ»
 
طبق این گزارش، کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در سال ۲۰۱۷ در حال تحقیق درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا از طریق اقداماتی از قبیل نقش آفرینی ویکی‌لیکس بود و از سوی دیگر، «رابرت مولر» بازپرس ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه در این انتخابات و ادعای تبانی کارزار ترامپ با مسکو پرونده‌ای درباره افراد دخیل در حمله سایبری ویکی‌لیکس به رایانه‌های کمیته ملی حزب دموکرات و انتشار اسناد به سرقت رفته از این کمیته درباره مسائلی از قبیل مسائل مرتبط با هیلاری کلینتون، یک پرونده قضایی تشکیل داده بود.
اواخر اسفندماه سال ۱۳۹۵ روزنامه «واشنگتن‌ تایمز» در گزارشی در مورد هک سیستم‌های رایانه‌ای حزب دموکرات و سرقت ایمیل‌های مشاوران «هیلاری کلینتون» نامزد این حزب در رقابت‌های انتخاباتی، نوشته بود که راجر استون با عامل این حمله سایبری گفت‌وگو کرده است.
به دنبال جنجال‌ها درباره این موضوع، خود استون اذعان کرد که با فردی با نام مستعار «گوسیفر 2» در توییتر پیام خصوصی رد و بدل کرده است. این فرد، همان کسی است که شبکه رایانه‌ای حزب دموکرات را هک کرده و چند هزار ایمیل مشاوران و دستیاران کلینتون را منتشر کرد (جزئیات بیشتر).
نیویورک تایمز در گزارش امروز شنبه خود نوشته است: «آقای بنن که کمتر از یک ساعت (در جلسه دادگاه راجر استون) شهادت داد، اواسط آگوست ۲۰۱۶ و بعد از استعفای اجباری پل منافورت مسئولیت کارزار انتخاباتی ترامپ را برعهده گرفته بود. منافورت به خاطر رسوایی مالی که در نهایت به صدور حکم هفت و سال و نیم زندان منجر شد، مجبور به استعفا از مقامش شده بود. آقای استون ششمین همکار ترامپ است که در نتیجه تحقیقات مولر با اتهام‌های کیفری روبرو شده است؛ اتهام‌هایی که در صورت اثبات آنها، احتمال مجازات حداکثر تا ۲۰ سال زندان برای آن وجود دارد».
به نوشته نیویورک تایمز استون  یک روز بعد از شروع به کار استیو بنن در کارزار انتخاباتی ترامپ، در یک ایمیل خطاب به بنن نوشت: «ترامپ هنوز هم می‌تواند پیروز شود اما زمان دارد از دست می‌رود. من می‌دانم که چطور می‌توان پیروز شد اما این کار، کار قشنگی نخواهد بود».
طبق این گزارش، بنن در این دادگاه گفت که استون به او فهمانده بود که وی با ویکی‌لیکس و «جولیان آسانژ» ارتباط دارد و این موضوع می‌تواند به نفع ترامپ تمام شود.
استیو بنن به دادگاه گفت: «او (راجر استون) نقطه دسترسی (کارزار انتخاباتی ترامپ) با جولیان آسانژ بود و طبیعی بود که من به او (استون) رجوع کنم».
اظهارات استراتژیست سابق ترامپ در این دادگاه در حالی مطرح شده که پیش از این «مایکل کوهن» وکیل و کار چاق کن سابق ترامپ اظهاراتی جنجالی درباره راجر استون، پشت پرده‌های ستاد انتخاباتی و تخلف‌های مالی‌ رئیس‌جمهور آمریکا منتشر کرده بود.
کوهن گفته بود ترامپ با واسطه راجر استون با جولیان آسانژ مؤسس ویکی لیکس در ارتباط بوده و می‌دانسته که این سایت قصد دارد به زودی ایمیل‌های کلینتون را منتشر کند.
از سوی دیگر، نیویورک تایمز در گزارش ششم بهمن ماه سال گذشته خود خبر داده بود که ترامپ و دست‌کم ۱۷ نفر از همراهان و مشاورانش قبل از برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۶، بیش از صد بار با اتباع روس، واسطه‌ها و مقام‌های سایت ویکی لیکس  تماس برقرار کرده‌اند.
نیویورک تایمز منابع تحلیل جدید خود را اسناد ارائه شده به کنگره، پرونده دادگاه‌ها و بررسی‌های تیم تحقیق ویژه در زمینه دخالت خارجی در انتخابات سال ۲۰۱۶ در آمریکا ذکر کرده است.
طبق این گزارش، راجر استون دستکم هجده تماس، «مایکل کوهن»  و «دونالد ترامپ جونیور» (پسر ارشد ترامپ) دستکم هفده تماس، «جورج پاپادوپولوس» دستکم دوازده تماس، «پل منافورت» و «جرد کوشنر»(داماد ترامپ) دستکم شش تماس و «مایکل فلین» دستکم پنج تماس با روس‌ها داشتند





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲