تاریخ انتشارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
کد مطلب : ۴۰۶۴۷۶
یک روزنامه لبنانی اعلام کرد، انتقاد برخی مقامات رژیم صهیونیستی و دولت سعودی از آمریکا در رابطه با نحوه تعامل با ایران و همزمانی اعلام معاهده «عدم تعرض» تصادفی نیست و به نظر می‌رسد این معاهده چارچوبی جایگزین برای «معامله قرن» باشد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ هفته گذشته کانال 12 رژیم صهیونیستی اعلام کرد، وزارت خارجه آمریکا از همتای اسرائیلی خود خواسته تیم‌های کاری برای اجرایی کردن «معاهده عدم تعرض» میان تل‌آویو و کشورهای حاشیه خلیج فارس تشکیل دهد (جزئیات بیشتر) .
مهرماه امسال (۱۳۹۸) هم «اسرائیل کاتز» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از تلاش خود برای نهایی کردن طرح موسوم به «معاهده عدم تعرض» میان تل‌آویو و کشورهای حاشیه خلیج فارس خبر داد.
روزنامه «الاخبار» در گزارشی در همین رابطه نوشت، سرمنشأ نزدیکی کشورهای حاشیه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی به دو عامل مرتبط است؛ اول، حقیقت موضع این کشورها نسبت به اشغالگری صهیونیستی در فلسطین و تبعیت آنها از «اردوگاه آمریکایی». دوم، شکست محاسبات متوالی بر روی زدن محور مقاومت.
در ادامه این گزارش آمده: ارائه پیشنهاد «نه به جنگ» توسط وزیر خارجه اسرائیل با گفتمان سیاسی و رسانه‌ای سعودی-اسرائیلی که در آن عقب‌نشینی دولت دونالد ترامپ انتقاد می‌شود و از معادلات منطقه‌ای جدید سخن می‌گوید که موقعیت ایران، محور آن و نقش آن در سطح منطقه قو‌یتر شده، ناگهانی نیست.
الاخبار ادامه داد، این قویتر شدن ایران برای ریاض و تل‌آویو به معنای جستجو برای گزینه‌های جایگزین است، در قالب این چارچوب، اولویت‌ها و هماهنگی میان دو نظامی سعودی و اسرائیلی در مشخص کردن دشمنان و چگونگی مقابله با آنها لحاظ خواهد شد.
در ادامه این گزارش آمده است: آنچه در حال حاضر مطرح است فرمول جدیدی به نام توافق «جنگ، نه» می‌باشد که چارچوبی جایگزین برای آنچه «معامله قرن» نامیده می‌شود، است که به نظر می‎رسد  بر اساس گزارش کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل تا زمان نامشخص به تأخیر افتاده است و هدف از آن انتقال به مرحله علنی بر اساس فرمول یاد شده است.
مقامات آمریکایی بارها وعده رونمایی از «معامله قرن» یا همان طرح مورد ادعای این کشور برای پایان دادن به نزاع فلسطینی و اسرائیلی را داده‌اند اما این وعده هنوز اجرایی نشده است.
«جرد کوشنر» مشاور و داماد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر و در ۱۷ آوریل اعلام کرد که طرح مذکور پس از ماه رمضان (نیمه ژوئن) رونمایی می‌شود اما خبری نشد. پس از آن ترامپ اعلام کرد، معامله قرن پس از انتخابات رژیم صهیونیستی در ۱۷ سپتامبر رونمایی خواهد شد اما باز هم این اتفاق رخ نداد.
در همین ارتباط، ماه گذشته وبگاه فلسطینی «الرساله» در گزارشی به تشریح شش دلیل اصلی برای عدم رونمایی از طرح مذکور پرداخت





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴