مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اعلام کرد

ثبت‌نام بیمه کارگران ساختمانی در سامانه رفاهی تا 15 آبان

تاریخ انتشارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۴۰۶۴۶۹
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: کارگران ساختمانی دارای وضعیت فعال در سیستم بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی، تا ۱۵ آبان ماه فرصت دارند در سامانه ثبت رفاهی نام کنند.
۰
plusresetminus
ثبت‌نام بیمه کارگران ساختمانی در سامانه رفاهی تا 15 آبان
به گزارش بلاغ، کامران اصغری در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: کارگران ساختمانی مازندران که دارای وضعیت فعال در سیستم بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی هستند، ولی در سامانه رفاهی کارگران ساختمانی ثبت نام نکردند، تا ۱۵ آبان ماه فرصت دارند در سامانه ثبت رفاهی نام کنند.

وی افزود: بیمه کارگران ساختمانی از سال ۸۹ شروع شد و ۵۴ هزار نفر تاکنون مشمول سهمیه بیمه کارگران ساختمانی شدند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه بیمه کارگران ساختمانی از بیمه‌های دولتی ما محسوب می‌شود، گفت: برای بیمه کارگران ساختمانی بخشنامه‌ای صادر شد که این افراد در سامانه ثبت نام کنند تا بیمه آن‌ها از بین نرود.

این مسئول افزود: افراد مدارک کافی ارائه و اطلاعات مورد نیاز را تکمیل کنند تا بیمه آن‌ها مختومه نشود.

اصغری گفت: مشمولان کارگران ساختمانی زیادی در مازندران داریم و راستی آزمایی انجام می‌دهیم تا افراد از این بیمه محروم نشوند.

وی با بیان اینکه ساماندهی و راستی آزمایی کارگران ساختمانی در دستور کار قرار دارد، افزود: شرایط سنی برای ثبت نام کارگران در این سامانه وجود ندارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: با سامانه‌ای شدن این طرح‌ها انحراف کمتری را نسبت به بیمه‌ها خواهیم داشت.

این مسئول با اشاره به اینکه توجه به بیمه کارگران در حال حاضر مهمتر از مطالبات کارگران است، ادامه داد: اهمیت بیمه اجباری تامین اجتماعی، بیمه عشایری،روستایی و کشاورزی و همه بیمه ها دارای اهمیت فراوان هستند.

اصغری بیان کرد: در قانون کار، برای کارفرمایانی که به هر نوعی کارگر خود را بیمه نکنند؛ مجازات در نظر گرفته شده است که بیانگر اهمیت این موضوع و پوشش بیمه ای است.

وی با اعلام اینکه کارگر از ابتدای کار باید بیمه باشد؛ اضافه کرد: توجه به بیمه کارگران در حال حاضر مهمتر از مطالبات کارگران است و باید بیمه با قوت پیگیری شود.

به گفته مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، تلاش کارگر امروز ما برای داشتن پشتوانه بیمه ای در آینده و بازنشستگی است و نیاز در بازنشستگی بیشتر از زمان کار است.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما