تاریخ انتشارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
کد مطلب : ۴۰۶۴۶۶
تجزیه و تحلیلی که در فوریه 2019 انجام شده هشدار می دهد که این تهدید وجود دارد که سرمایه گذاری های چین در سیستم های هوش مصنوعی نظامی – به خصوص سیستم هایی که مهمات روباتیک، مستقل و دقیق و جنگ سایبری را پشتیبانی می کنند- از ایالات متحده سبقت بگیرند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،دولت آمریکا که از مدافعان دیرینه فناوری پیشرفته برای مقاصد نظامی است، به هوش مصنوعی به عنوان کلیدی برای تجهیزات جنگی نسل آینده نگاه می کند.
سرمایه گذاری ها و ابتکارات متعددی که اخیرا پنتاگون در این زمینه انجام داده، نشان می دهد که رهبران نظامی نسبت به همپایی – و سبقت گرفتن- از چین و روسیه، دو کشوری که غول های بزرگی را در زمینه ساخت و توسعه سیستم های هوش مصنوعی ساخته اند، نگرانی هایی دارند. از جمله تسلیحات مجهز به هوش مصنوعی عبارتند از سیستم های تشخیص هدف، تسلیحاتی که با هوش مصنوعی هدایت می شوند و نرم افزاهای حملات سایبری و دفاع سایبری که بدون مداخله انسان به کار خود ادامه می دهند.
جامعه دفاعی آمریکا  در حال درک این نکته است که هوش مصنوعی موازنه قدرت نظامی جهان را اگر نگوییم به کلی از نو شکل می دهد و به شدت دستخوش دگرگونی خواهد کرد. این نگرانی بیشتر از حوزه نظامی است. پیچیده تر شدن فناوری های چینی و روسی تهدیدی است برای سیطره آمریکا بر نوآوری و توسعه تکنولوژیک و نیز قدرت و نفوذ اقتصادی آن در سطح جهان.
رهبران نظامی تهدیدی را که نسبت به رهبری تکنولوژیک آمریکا  در حال شکل گیری است از ناحیه دو منبع عمده می دانند: یک چین در حال رشد و جاه طلب و یک روسیه بدطینت . این نیروها درکنار هم  ثبات جهانی را به چالش می کشند.
ماهیت تهدید
در گزارشی که پنتاگون در سال 2018 منتشر کرد اشاره شده که تحولات تکنولوژیک می توانند نوع تهدیداتی را که ایالات متحده با آنها مواجه است تغییر دهد، تغییراتی که می تواند شامل تسلیحات مستقر درفضا، موشک های بالستیک دوربرد و تسلیحات سایبری باشد.
تجزیه و تحلیلی که در فوریه 2019 انجام شده هشدار می دهد که این تهدید وجود دارد که سرمایه گذاری های چین در سیستم های هوش مصنوعی نظامی – به خصوص سیستم هایی که مهمات روباتیک، مستقل و دقیق و جنگ سایبری را پشتیبانی می کنند- از ایالات متحده سبقت بگیرند. سازمان های دولتی چین در حال همکاری نزدیک با  کسب و کارهای غیرنظامی این کشور برای کسب جایگاه نخست در پیشرفت های تکنولوژیک به سرعت رو به تغییر هستند.
بعلاوه برخی از پروژه های چینی و روسی برخی سیستم های هوش مصنوعی را به کار گرفته اند که به طور خاص چیزی را هدف خود قرار داده اند که آن را ضعف تکنولوژیک آمریکا می دانند. برای مثال  دسته های پهبادهای مسلح و مجهز به هوش مصنوعی، می توانند سیستم های رایانه ای امنی را که کشورها برای کنترل و پرتاب تسلیحات اتمی خود به آنها متکی هستند مکان یابی کرده و مورد حمله قرار دهند.

واکنش پنتاگون
تاکنون اقدامات پنتاگون بیشتر بروکراتیک بوده اند تا ملموس و عینی. پنتاگون یک سند راهبردی در سطح وزارت دفاع را منتشر کرده که در آن اصول جامع توسعه و استفاده از هوش مصنوعی در جنگ های آینده را برشمرده است. ارتش یک «مرکز مشترک هوش مصنوعی» را ایجاد کرده که وظیفه سرعت بخشیدن به استفاده و سازگاری با هوش مصنوعی بر عهده آن است.
اما به پروژه هایی که نام هایی چون «عامل جبران کننده سوم»، «پروژه ماون» و «کارزار بعدی هوش مصنوعی» دارند بودجه هایی حداقلی تخصیص داده شده است. رهبران جزئیات اندکی در این باره منتشر کرده اند که آنها دقیقا به دنبال چه هستند.

همکاری با سیلیکون ولی
پنتاگون همچنین «واحد نوآوری دفاعی» را تشکیل داده که هدف آن دور زدن رویه های دست و پاگیر خریدهای نظامی به منظور هماهنگی با سیلیکون ولی و به کارگیری هر چه سریع تر فناوری های جدید برای استفاده نظامی است.
این واحد بحث هایی را در باره پتانسیل ارتش چین برای کسب و استفاده از فناوری هایی مطرح کرده که آمریکا آنها را طراحی کرده است و می تواند به وضع ممنوعیت هایی برای کسب و کار با بسیاری از موسسات فناوری چینی منجر شود.
بسیاری از متخصصین  احتمال پیشی گرفتن چین از آمریکا در زمینه توسعه و استفاده از هوش مصنوعی را مطرح کرده اند. با این حال هنوز چین از چندین جهت از آمریکا عقب تر است. ایالات متحده بزرگ ترین بودجه اطلاعاتی جهان را دارد؛ پرطرفدارترین شرکت های سخت افزاری، نرم افزاری و فناوری و پیشرفته ترین قابلیت های جنگ سایبری هم آفندی و هم پدافندی را داراست. من و دیگر کارشناسان انتظار داریم که این مزیت ها به حفظ رهبری تکنولوژیک آمریکا دست کم در حال حاضر - اما شاید نه برای همیشه - منجر شود.
نویسنده: جیمز جانسون (James Johnson) دانشجوی پسادکترای مطالعات منع تولید و تکثیر در موسسه مطالعات بین المللی میدل بری
منبع:  ytre.ir/ven
انتهای پیام. 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰